Home Forums Hulpmiddelen 780G met Guardian 4

780G met Guardian 4

Beste mensen,
Ik ben even benieuwd of er meer van jullie dezelfde problemen ondervinden als wij met de nieuwe 780G pomp bij onze dochter van 13.

Wij zijn inmiddels (naar tevredenheid) al enkele jaren bezig met de 670G met Guardian 3. Nooit echt langdurige issues gehad met sensoren. Nu zijn we sinds 2 weken overgestapt op de nieuwe 780G met Guardian 4 sensoren. De eerste week prima verlopen met veel betere bloedglucoses dan met de 670G. Je ziet duidelijk dat deze pomp haar beter uit de hoge regionen houdt en sneller ingrijpt (zelfs zonder lange leercurve). De app is voor ons helemaal een leuk extraatje om haar beter te begeleiden (ja, ik weet dat dat een ‘drama’ app is).
Na een week begon het gesodemieter: na een dag een nieuwe sensor gezet te hebben -> sensor vervangen. Nieuwe gezet -> sensor update (langer dan 3 uur). Zo zijn we nu 9 sensoren (!) verder, aarvan er 1 een uurtje of twee online is geweest. Weer “sensor vervangen”. Ze zit al een week niet meer in de SmartGuard. Veel gebeld met Medtronic, maar meer dan elke keer uitleg over waarom “sensor gaat updaten” kreeg ik eigenlijk niet. Uiteindelijk nieuwe doos ontvangen ivm mogelijk slechte batch. Helaas. Zelfde probleem.

Oude pomp maar weer gepakt en sensor 3 aangesloten. Meteen OK.

Meer mensen die dit probleem ervaren of hebben gehad? Oplossingen?
Ik hoor net dat Medtronic overigens nu een nieuwe transmitter gaat opsturen…

    • nicnic

    Mijn ervaring is dat je hier weinig tot geen reactie op zult krijgen. Zoek even op Facebook naar de groep “780G gebruikers Belgie en Nederland”; een hele actieve groep met meer dan 3.000 leden. Hier zit veel ervaring en krijg je mogelijk bruikbare tips.

  • Ga ik daar even zoeken. Dank je!

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.