Home Forums Hulpmiddelen Behuizing MiniMed 670G is fragiel en zeer breekbaar

Behuizing MiniMed 670G is fragiel en zeer breekbaar

Sinds maart 2019 gebruik ik de MiniMed 670G van Medtronic. Weliswaar zonder sensor en dus ook zonder automodus, omdat ik deze vanwege mijn goede waarden niet vergoed krijg. Op zich een prima pomp, doet wat ie moet doen. Nu merkte ik al in mei dat niet alleen de ring aan de bovenzijde stuk was maar ook een deel van de zwarte behuizing onder de ring. Toen heb ik netjes een nieuwe aangevraagd en gekregen.

Echter doken een maand later weer dezelfde problemen op in mijn tweede 670G. Nu ook met scheuren aan de zijkant van het batterij-compartiment. Ik was er extra voorzichtig mee, maarja een pomp wordt gebruikt en ik moet hem toch in en uit mijn broekzak halen. De pomp zal ongetwijfeld ergens tegenaan gestoten zijn. Zoiets heet dagelijks gebruik.

Nu heb ik deze problemen nooit met mijn vorige pomp (Paradigm Veo 754) gehad. Ik doe er niets anders mee wat ik met die pomp deed. Naar mijn idee is de kwaliteit van de behuizing gewoon veel lager dan die van de Veo. Vandaag toch maar contact opgenomen met Medtronic. Ja, ze kunnen een nieuwe opsturen en nee dat moet dan weer een 670G zijn. Ik ben eigenlijk wel klaar met die 670G en wil gewoon een pomp van goede kwaliteit. Lopen meer mensen hier tegenaan?

Zie hieronder wat foto’s

20191204-144832
20191204-144847
20191204-144853
20191204-144905

    • Jasper

    Ik heb geen ervaring met medtronic pompen, maar dit ziet er inderdaad niet fijn uit op de foto’s.

  • Dit lijkt mij inderdaad niet de bedoeling.
    Gelukkig heeft Medtronic wel thuis als je klaagt.

    • m@rtin

    al brief gehad van medronic waar de problemen beschreven werden ,echter geen oplossingen
    groet
    m@rtin

  • ik heb ook een brief gehad, gelukkig deze materiaalfouten nog niet gehad met de 640 pomp, bij normaal gebruik zou zoiets niet voor mogen komen, ik vraag me af of de fabrikant een verklaring geeft voor deze merkwaardige breuken.

    ik moet er wel bijzeggen dat ik de pomp niet in de broekzak draag maar in zijn tasje aan de broeksriem

    • samv

    ik heb een medtronic 640G gehad met precies dezelfde “kwaliteit” in de folder staat heel trots dat het ding gemaakt is van hetzelfde materiaal als valhelmen voor motorfietsen.. toch ging ie in 8 maanden tijd 3 keer stuk. en dat terwijl er een siliconen beschermhoes omheen zat en zonder dat ik hem heb laten vallen.

    • Rob1502

    Herkenbaar; ik gebruik weliswaar de 640G, maar heb vandaag m’n 5de pomp (in 2 jaar) aangevraagd omdat er een barst in gekomen is ter hoogte van de batterij. Telkens dezelfde plaats waar die scheurt.
    Ik vind dat Medtronic er heel laconiek over doet en het de normaalste zaak van de wereld vindt , omdat de pomp “een deel van je lichaam is”, werd mij deze keer verteld. Maar voor deze pomp van Medtronic heb ik 20 jaar pompen van Roche gehad, die nooit stuk gingen. het is dus wel degelijk een kwaliteit issue. En dus ook bij de 670G.

  • Een beetje late reactie:volgens mij draai je het reservoir te hard aan.
    Dat kan ook bij het dopje van de batterij gebeuren.

  • Ik kan me niet voorstellen dat dat de oorzaak is. Meer dan handvast kun je de ampul en batterijdeksel niet vastdraaien.

    Als handvast nog te veel is, dan is de behuizing echt slecht geconstrueerd.

  • Goedenavond,

    Het is misschien een hele aparte vraag, maar heeft iemand een extra medtronic minimed 640/670g thuisliggen. Die de pomp kan missen voor een vergoeding. Jullie zouden mij daar heel erg mee helpen.😍

    Met vriendelijke groet,

    Chantall

  • Goedenavond,

    Het is misschien een hele aparte vraag, maar heeft iemand een extra medtronic minimed 640/670g thuisliggen. Die de pomp kan missen voor een vergoeding. Jullie zouden mij daar heel erg mee helpen.😍

    Met vriendelijke groet,

    Chantall

  • Ben alles behalve tevreden over Medtronic pompen. Zelf heb ik de 640 en moet morgen voor de 4de x in 9 maanden een nieuwe pomp aan vragen!!! De eerste pomp had ook een scheur in het batterij gedeelte, de 2de herkende geen batterij meer, 3de een error en nu de 4de moet ik om de 1,5 dag een nieuwe batterij in doen….de batterij voor de tijd gemeten, is vol na 1,5 dag leeg!! Heel vreemd…met mijn Accu check combo had ik nooit problemen!!

  • Niet alleen bij 670, met mijn eerste 780 ook gebeurd, ook inderdaad achter bij de batterij gedeelte

  • Hoi, ik heb dat ook al eerder van dichtbij gezien. Het blijft toch ingewikkelde technologie en kwetsbaar. Wat een beetje helpt om risico’s te verkleinen is de pomp niet in je broekzak maar in een speciaal tasje mee te nemen. Minder kwetsbaar en minder ‘proppen’. Ik ben zelf erg blij met de spullen van deze webwinkel: https://kaio-dia.nl/shoppagina/ maar volgens mij zijn er meer aanbieders voor dit soort dingen.

    • Ik ben juist nieuw op dit forum.
      Dit is mijn eerste reactie.
      Ik heb ook al een gescheurde pomp gehad, minimed 640.
      Wel dezelfde dag een andere mogen gaan halen in het ziekenhuis.
      Ik had deze pomp al 6 jaar.
      Binnenkort krijg ik een nieuwe 780 pomp.
      Hopelijk is die ook sterk genoeg.
      Ik draag mijn pomp in een band op mijn lichaam of met een clips aan mijn bh of broeksband.
      Ik woon in België

    • Carel

    Het barsten van de Medtronics insulinepomp is heel herkenbaar, ik gebruik een 640G sinds 2016 en sindsdien is deze jaarlijks vervangen door een barst die iedere keer op dezelfde wijze spontaan ontstaat aan de batterijzijde. Het laatste jaar gebruik ik ook een sensor, wat prima hypo’s voorkomt maar veroorzaakt tevens veel onrust en slapeloze nachten. De pomp doet vrijwel niets automatisch. Ik wacht nu met smart op het einde vd gebruikstermijn en dan wordt het zeker geen Medtronics!

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.