Home Forums Oproepen Dexcom G6 Zender vernieuwen (Fout in Handleiding NL!!!)

  • Johan

Dexcom G6 Zender vernieuwen (Fout in Handleiding NL!!!)

Hoi, Gebruik nu ruim half jaar Dexcom G6. Werkt bij mij prima (beter dan Libre) gezien de Trend die aangeven wordt.
Vervangen Sensor na 10 dagen ook geen probleem. Nieuwe Sensor-code en plaatsen/starten. Maarrrr… na 3 maanden moet je ook de Zender/Transmitter vervangen (batterij leeg).
Je krijgt ca. weekje ervoor al meldingen op je ontvanger. Bij einde van je 10-daagse Sensor begint het!! Je ontvanger vraagt alleen nieuwe Sensor-code. Niks over nieuwe Zender-serienummer. oid. Raar, je moest toch je Zender vervangen?? In de handleiding staat ook nergens wat de werkwijze is bij het vervangen van nieuwe Zender (o.a. blz. 40). Dus zoeken maar op internet. Staat veel op, maar dit vindt je dus echt niet (makkelijk)!?

Uiteindelijk weer gebeld met Dexcom NL. Eerste medewerker kon het me niet vertellen, tweede wel. En wat mij daarbij verbijsterde is dat het probleem al lang bekend is bij Dexcom!! Mij is verteld dat er wordt gewerkt aan nieuwe Nederlandse handleiding waarin dit wel goed staat. Ook geen enkele melding op de web-site, of genoemd onder FAQ’s. Stop een A4-tje bij de bestellingen, of stuur een mail naar je klanten etc. Als je de verkeerde werkwijze volgt kan je nieuwe sensor niet opstarten en gooi je €50, weg!

Ik begrijp niet dat een onvolledige/ foutieve handleiding bij een medische hulpmiddel ka.Zeker omdat dit al maanden bij Dexcom bekend is?

Dit is dus de werkwijze bij plaatsen van een nieuwe Zender/ Transmitter, altijd i.c.m. nieuwe Sensor:

Hoofdmenu INSTELLINGEN
ZENDER (helemaal onderaan)
NIEUWE KOPPELING
NIEUWE SENSOR-CODE (XXXX)
NIEUWE ZENDER-CODE (Serienr. XXXXXX ), m.i. onlogisch/verwarrend dat eerst de Sensor-code gevraagd en daarna pas het Zender-code, terwijl ik het scherm “koppeling ZENDER” bent.
Vervolgens gewoon weer 2 uur opwarmen.

    • PeterJ

    Is er inmiddels een nieuwe handleiding.
    Mij is hetzelfde overkomen. Kom nu zelf ook een sensor te kort omdat ik de nieuw geplaatste sensor er weer af moest halen. Erg jammer dat zo’n simpele handeling foutief wordt aangegeven. Ga maar bij mijn verzekering proberen een extra sensor te krijgen anders heb ik een probleem.

    • PeterJ

    Zojuist telefonisch contact gehad met dexcom over dit probleem. Werd super geholpen door een mevrouw. Compliment!!!

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.