Home Forums Hulpmiddelen DIABELOOP neemt INSULINEPOMP niet waar

  • haas

DIABELOOP neemt INSULINEPOMP niet waar

Sinds afgelopen donderdag 20-10-2022 geeft mijn diabeloop problemen.
Ik gebruik diabeloop vanaf half juni. Maar ineens communiceert de diabeloop niet meer met mijn insulinepomp (AccuChek Insight). De hulplijn gebeld (0800 0220585) en onder begeleiding alles gecontroleerd, maar alles stond goed. Twee maal de diabeloop uitgezet en weer aangezet. Tot slot kreeg ik te horen dat de fout vaker voorkwam vanaf de nieuwe update van onlangs. “We zullen herstellen, dan ontvangt u bericht”, kreeg ik te horen.
Een dag later volgde inderdaad bericht over herstel van een en ander. Alleen leverde dat hetzelfde slechte resultaat. Ook uit- en inschakelen hielpen niet. Via de hulplijn kreeg ik weer te horen dat dezelfde dag al meerdere mensen met dezelfde problemen hadden gebeld. Een oplossing laat nog steeds op zich wachten. Excuus werd dubbelop aangeboden.
Nu kan ik op de diabeloop mijn glucosewaarden aflezen, omdat de Dexcom die continu blijft meten en doorgeven aan de diabeloop. Wat daarbij echter mateloos stoort is, dat ik via de diabeloop om de ongeveer 15 minuten alarm op de diabeloop krijg omdat hij signaleert dat mijn insulineampul verlopen is. Dat ik die inmiddels allang vervangen heb neemt hij niet waar. Daarbij kan ik geen alarmen of waarschuwingen uitzetten op de diabeloop. Ik kan de geluiden alleen testen, maar niet stoppen. De afgelopen nacht heb ik dus zonder continu glucose meting moeten doen. Wie heeft een oplossing?
Vriendelijke groet, Haasje

  • Tijdelijk een FSL sensor met je telefoon gebruiken?

    • haas

    Dag Yvonne ,
    Dank voor je reactie.
    De FSL sensoren heb ik helaas op moeten gebruiken, voordat ik de diabeloop kreeg.
    Vriendelijke groet, Haasje

  • Je kan er toch eentje bij een postorderaar of Abbott bestellen, is wel voor eigen rekening.

  • plus op marktplaats staan er ook.

    • RR

    Heb je al eens geprobeerd om de privacy modus aan te zetten?
    Geldt maar voor 3 dagen maar kun je blijven herhalen als het werkt.

    Op de pomp de dblg uit verbonden apparaten verwijderen en dan opnieuw aanmelden.

    Eventueel dexcom g6 app downloaden op je telefoon en diabeloop ff links laten liggen.

    Ik heb het hele systeem inmiddels in de kast liggen en mijn oude pomp weer in gebruik genomen.

    Succes

    • haas

    Dankjewel voor de tip RR!
    Inmiddels duurt het 3 weken dat mijn diabeloop de pomp niet ziet. Ik heb intussen de dexcom g6 app op mijn mobiel gedownload en de diabeloop uitgeschakeld.
    Na mijn telefoontje naar Roche vanmorgen hoorde ik dat er van de producent in Frankrijk nog steeds niets was vernomen. Bij controle bleek de laatste update in mijn diabeloop te staan. Dus verder afwachten. Ik heb toen gemeld dat ik mijn verzekeraar op de hoogte zou stellen.
    Een paar uur later werd ik gebeld en uitgenodigd bij Roche langs te komen. (Ik woon op een afstand van 10 minuten fietsen.)
    Ik werd er 1,5 uur door Mirlanda vriendelijk te woord gestaan en goed geholpen.
    Mijn insulinepomp werd eerst afgekoppeld, daarna werd een leenpomp aangesloten op de diabeloop en dat werkte! Daarna is de leenpomp afgekoppeld en mijn eigen pomp weer aangesloten. Het werkt weer, hoera!
    Bij een nieuwe storing fiets ik direct naar Roche.

    • RR

    Fijn dat het uiteindelijk toch is opgelost.

    Succes ermee!!

    • d.haak

    Dag Haas,

    Als ik dit zo lees klinkt het niet zo zeer als een probleem met de Diabeloop handset, maar met de Bluetooth van de Insight pomp.

    Ik ben geen Diabeloop gebruiker, maar wel bekend met een soortgelijk systeem waarbij de Insight pomp aan een telefoon/handset gekoppeld wordt.

    Als die geen signaal met de Insight geeft, net zoals jij beschrijft, dan is het vaak voldoende om de Bluetooth van de Insight pomp uit en weer en weer aan te zetten.
    Hiermee ‘reset’ je de connectie met de handset aan de kant van de pomp.

    Dat stukje mis ik in het hele verhaal vanuit de eerste support zoals je het beschrijft.

    Pas door wisselen van pomp gekoppeld aan de handset maken beide uiteindelijk weer connectie.
    Door een nieuwe connectie te maken met de leenpomp verbreek je de connectie met je eigen Insight.
    Door daarna weer de connectie met je Insight te maken maak je die Bluetooth connectie tussen de handset en jouw Insight weer opnieuw aan.

    Misschien een tip om dit eens te proberen mocht het weer voorkomen.

    De Bluetooth van je Insight pomp kan je uitzetten via het menu en dan ‘instellingen’, ‘communicatie’, ‘Bluetooth’ en dan kiezen voor ‘uit’.
    Op het schermpje van je Insight zie je nu een vliegtuigje als in ‘vliegtuigmodus’ waarin radiosignalen uit staan.
    Via diezelfde weg, maar dan kiezen voor ‘aan’ onder ‘Bluetooth’, zet je deze weer aan natuurlijk.

    Dan wel weer nagaan of de handset connectie maakt met de pomp natuurlijk.
    Weet niet of de Diabeloop handset een knop heeft om de pompstatus of – connectie te vernieuwen en anders de voor jou gebruikelijke stappen nemen om de connectie tussen de handset en de pomp te controleren.

    Mocht dit werken, maar je dit vaker moeten gebruiken, dan wel aan te raden dit bij support te melden, dat de connectie vaak verbroken wordt en handmatig hersteld moet worden.
    Kan dan ook een technisch probleem met de pomp zijn waardoor deze de connectie niet kan behouden.

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.