Extended-infusieset en -reservoir van Medtronic
Hallo,
Mediq is weer in de bocht!
Ik wilde vandaag de Extended-infusieset en -reservoir van Medtronic bestellen.
Ik bestel mijn hulpmiddelen altijd bij de DVN winkel, dus nu ook.
Helaas kunnen ze mij die pas leveren vanaf medio maart zeggen ze, terwijl ze wel degelijk op voorraad hebben.
Ze zijn alleen leverbaar via de kwartaalservice.
Vervolgens heb ik medtronic gevraagd om die aan mij te leveren.
Helaas mag die dat ook niet.
medtronic heeft in oktober afgelopen jaar deze nieuwe infuusset reeds geïntroduceerd.
Ik heb vanaf dat moment ook mijn diabetesverpleegkundige gevraagd de machtiging te regelen.
Dat is ook gebeurd.
Mijn oude infuussets waren bijna op dus dacht ik nu de nieuwe te kunnen gaan bestellen.
Helaas kom ik erg bedrogen uit dat zowel medisch als natron ik mij niet nu deze infuus sheets wil leveren.
Diabetes zorg is ver te zoeken!!!
Ten einde raad heb mijn diabetesverpleegkundige gevraagd, zij gaat nu haar best doen.
Meer zulke ervaringen?
-
Met dit stuk tekst is de spellingcontrole aan de haal gegaan:
Helaas kom ik erg bedrogen uit dat zowel medisch als natron ik mij niet nu deze infuus sheets wil leveren.
Dit moet natuurlijk zijn:
Helaas kom ik erg bedrogen uit dat zowel Mediq als Medtronic mij niet nu deze infuus sheets wil leveren.
-
Goedendag,
Mijn recente ervaringen met DVN winkel/ Mediq zijn niet positief.
Als ik bestel aan pomp materialen (3 verschillende soorten infuussets) die ik al jaren bestel krijg ik nu te horen dat dit niet mogelijk is: waarom bestel ik niet 1 type set? En waarom bestel ik deze hoeveelheid? Ik heb uitgelegd waarom. Persoon aan de andere kant van de lijn begreep er niet iets van had ik de indruk. Ik bestel niet vaak, nooit teveel (gebruik alles tot het op is).
Net als jij ook diabetesverpleegkundige om hulp gevraagd en gekregen. Zij adviseert wisselen na 2 dagen gebruik, ik wissel meestal na 3 dagen juist vanwege dit soort gedoe met Mediq. Dat zou weer niet zo goed zijn voor mijn dm instelling.Het voelt niet meer als ONZE DVN winkel, maar als een commerciele partij die met draaiboeken werkt, niet zo tof. Ik kreeg het gevoel dat ik TE DUUR ben. Dat de behandeling veel goed kost klopt, met huidige technische middelen zijn de kosten per jaar per patient steeds hoger. Als dat het probleem is dan zou ik graag zien dat er een budget wordt gesteld waar ik binnen moet blijven, dan weet ik waar ik aan toe ben. Nu is er formeel geen bestelrichtlijn, maar gaat Mediq proberen kosten te beheersen op ondoorzichtige wijze. Laat Mediq dit in alle openheid uitvechten met de DVN ipv per patient.
Pomptherapie is kostbaar, infuussets zijn kostbaar. Wat wil de DVN? Wat wil BV
Nederland?SD
-
Hallo DM19900307,
Ik ben het helemaal met je eens, zal ook de DVN hier nogmaals over benaderen hoe men verder wil gaan met Mediq en/of voor een andere persoonlijkere oplossing wil gaan.
We moeten het in elk geval niet over onze kant laten gaan.
Ik ben benieuwd naar andere reacties.
-
-
Gisterenmiddag kreeg ik mijn bestelling binnen.
Wat schetst mijn verbazing?
Er zat en 1 doos advance bij, maar ook 1 doos extended!
Ik weet niet of dit kwam door mij. Aanhoudendheid of door inbreng van Medtronic of van mijn diabetesverpleegkundige, maar ik heb nu mijn 1e extended infuusset in gebruik.
Ik ben benieuwd hoe het bevalt en hoe nu de vervolgleveringen gaan plaats vinden. -
Hallo Tino en DM19900307,
Tot op heden ben ik helaas ook erg negatief over de service van Mediq.
Ik heb nu bijna 15 jaar DM1 en in al die tijd zijn er misschien 5 kwartaalbestellingen geweest, waar ik níet achteraan hoefde te bellen.
Je bent ergens afhankelijk van geworden, waar je geen zeggenschap over had.
Chronisch ziek zijn is al vervelend genoeg, laat dan op z’n minst de zorg wel wat fijner (menselijker) verlopen. Op deze manier voel ik mij in elk geval, onterecht, de “zeurpiet” die weer extra geld kost, of zogenaamd niet zorgvuldig met de hulpmiddelen om zou gaan.Ik ben ook benieuwd naar andere verhalen en of oplossingen (;
-
Hallo allemaal,
Ten eerste mijn aan- en ervaringen met DVN de laatste maanden. Medewerkers zin niet op de hoogte van DM1, en weten vaak niet waarover ze het hebben. Terugbelafspraken komen ze niet na en de leveringen van bijv teststrips worden plots beperkt tot 50st p/kwartaal. Richtlijn zorgverzekeraar!
Ben inmiddels wel kunnen opstarten met de Extended-infusieset, mijn ervaring is dat de insuline stabieler wordt toegediend, ik heb in ieder geval een stabielers bloedsuiker.
Maar heb wel het probleem nu dat mijn lichaam erg schrikachtig is van plotselinge en hardere geluiden. Nooit gehad, heeft iemand hier ook ervaring mee?, andere canuleaansluiting waar het lichaam op reageert?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.-
Hoi Chantal,
Het schrikken herken ik ook wel.
Dit koppel ik alleen niet aan een andere infuusset. Dit koppel ik aan het jarenlang inschieten van infuussets, die al of niet een zenuw raken. In je hoofd ontwikkel je hierdoor een sterkere schokreactie.
Overigens… verwar de DVN niet met de DVNwinkel, hoewel de naam anders doet denken. DVNwinkel is een andere naam voor Mediq. Mediq is de groothandel die allerlei medische hulpmiddelen levert.
Over de kwaliteit van dienstverlening van Mediq zijn we het wel eens… Dit kan stukken beter.
-