Home Forums Hulpmiddelen FSL2 onbetrouwbaar en veel uitval wie ook

  • Hans T

FSL2 onbetrouwbaar en veel uitval wie ook

Hoi,
Ik gebruik nu 1jaar de FSL2.
De eerste pakweg 3 a 4 maanden deden ze het vlekkeloos. Daarna begon de ellende. 2 sensoren deden het niet. Dus dacht dat mijn reader defect was. Gebeld en op aanraden 3e sensor aangebracht en die deed het. Inmiddels gebruik ik mijn smartphone dit werkt goed.
Ondertussen heb ik tot vandaag maar liefst 11 sensoren gehad die niet of halverwege de geest gaven en 2 die spontaan eraf vielen.
Het lijkt mij dat ik niet de enige ben met zo een hoge uitval. Graag reacties. Krijg ze wel steeds vergoed door abott. Ach wat maakt het uit ze kosten slechts 60 euro per stuk per 14 dagen. Zorgkosten waren nog niet hoog genoeg. De sensoren die defect zijn gegaan worden weleens waar door de fabrikant vergoed maar je mag voor 60 euro toch wel een degelijk en betrouwbaarder product verwachten.

  • Hoi,
    Gebruik FSl2 sinds de introductie in Nederland,
    tot dusver geen uitval gehad
    scan de sensor met mijn smartphone,ook geen problemen met loslaten
    Hilbrand.

  • Gebruik al meer dan 1 jaar FSL heb ook uitval. Echter wat ik erger vind is de afwijking van waarden. Tot +1.

    • C.Zaat

    Bij mij hetzelfde verhaal. Met FSL1 nooit een probleem gehad. Met de FSL2 al 5 keer een sensor die maar 9 à 10 dagen meeging en er dan mee stopte

  • Het komt helaas vaker voor, had er voorheen af en toe één met flinke afwijkingen (van zo’n 3 tot zo’n 5 p verschil) die dan ook niet na 10 min in de buurt kwamen van m’n bgw. Of één die constant ‘ glucose meting niet mogelijk, probeer over 10 min nog eens…’, die er dan mee stopte en vervangen moest worden.
    Nou ja, af en toe is niet zo erg.
    Maar de laatste 2 kwartaal leveringen bevatte 3 defecte sensoren in het 1e pakket en maar liefst 4 defecte in het 2e pakket!! Ben dus constant aan het bellen,wisselen,testen,retourzenden en prikken met accucheck strips want 1 doosje fsl strips vliegt er zo natuurlijk snel doorheen! Als m’n volgende kwartaal levering weer zo gaat overweeg ik ermee te stoppen. Het kost mij en de maatschappij zo veel meer afval en energie dan het ‘gemak’ van niet meer prikken. M’n gegevens laten een verkeerd beeld zien, m’n gemiddelde klopt niet meer,of je slaapt niet door de valse hypo’s. Echt balen en jammer, want het begon zo goed met de fsl 2 (en daarvoor de fsl 1, nauwelijks problemen mee gehad)
    Medewerker Abbott zei dat er steeds meer meldingen van defecte sensoren binnen komen, je zal toch denken dat er dan ergens iets niet goed gaat tijdens de productie of het testen oid…ik hoop echt dat het goed komt want wil het liefst niet zonder, maar dan moeten ze het wel doen!

    • Ben42

    Hans T schreef :
    6 februari 2022 om 10:49
    FSL2 onbetrouwbaar en veel uitval wie ook
    ……
    Zorgkosten waren nog niet hoog genoeg. De sensoren die defect zijn gegaan worden weleens waar door de fabrikant vergoed maar je mag voor 60 euro toch wel een degelijk en betrouwbaarder product verwachten.

    Helaas is het zo dat de FLS nog steeds niet het perfecte product is dat wij als diabeten graag zouden hebben. Bij medische behandelingen en producten is het helaas zo dat niet alles altijd voor iedereen werkt. Bij veel producten, neem b.v. hoge bloeddruk medicijnen of betablokker zijn er meerdere producten, waarbij als het ene product niet bevalt, het andere dat misschien wel doet.

    Voor de glucose monitoring apparaten is de FLS de enige in zijn prijsklasse en is hiervoor voor veel mensen geen alternatief. En je mag dan ook niet verwachten dat dit product voor iedereen altijd perfect werkt. Zelf ben ik al heel blij met het product en gebruik het ook al jaren, perfect nee zeker niet, maar een hele vooruitgang ten opzichte van vingerprikken. Mag je meer verwachten van een product van 60 euro, misschien wel, maar die verwachting is momenteel nog niet realistisch.
    Andere, b.v. producten voor dezelfde functie die 2 maal zo duur zijn voldoen ook niet in alle gevallen.

    Met het aantal gebruikers van de FLS is het zo dat op ieder moment er bij veel gebruikers een probleem zal zijn. Bij een aantal gebruikers zal het optreden van problemen samenvallen met de introductie van versie 2. Maar binnen dit Forum, binnen de DVN en ook binnen de medische gemeenschap zijn we niet op de hoogte van de hoeveelheid problemen. Bij Abbott zijn ze dat vermoedelijk wel, maar zij gegeven dit soort gegevens niet vrij. De instructie die het callcenter krijgt van Abbott ken ik niet, maar volgens mij hebben ze ook in callcenter geen goed overzicht van de situatie. **)

    Zelf hoop ik op betere producten in de toekomst, maar voorlopig ben ik blij met de FLS. Ik verwacht dat de ‘industrie’ nog met betere producten komt, maar ook voor 60 Euro verwacht ik niet dat ze een perfect product zullen leveren. Geef de ‘leveranciers’ ook een kans.

    Vriendelijke groet,
    Ben

    Lees alle berichten op het internet met enige scepsis, zo ook mijn berichten.

    **)
    Telefoontjes naar het callcenter geven geen consistent resultaat. Mijn indruk is dat ze niet al te veel informatie krijgen om de telefoontjes af te handelen. Ook krijg je nooit te horen wat er met een specifieke sensor aan de hand was als ze dat al onderzocht hebben. Bij het opsturen van de sensor verschillende malen gevraagd om of een bevestiging van ontvangst of een resultaat van een onderzoek, maar nog nooit wat gehoord. Berichtgeving op dit forum is anekdotisch bewijsmateriaal een geeft geen goed beeld.

  • In de afgelopen 8maand 16 defecte gehad dus ik begrijp je frustatie,ik zelf heb dm type 1 en heb verder gebruik van de fsl2 geweigerd bij mijn internist.
    Zijn nu bezig een andere sensor te regelen en ben inmiddels goedgekeurd voor een pomp, kan ik er gelijk een closed loop van maken dus mocht je type 1 hebben, meld dit bij de internist of dvp met onderbouwing
    Mvg steff

  • Ik gebruik de FSL2 ookal maanden en heb geen problemen met uitval, dat de sensor los laat of dat ik niet kan scannen. Ik gebruik geen reader maar mijn telefoon. Ik ben echt verbaast als ik de vele reacties lees van mensen die problemen met de FSL2 hebben.

    • Annee

    Ik gebruik de FSL2 vanaf het begin, geregeld een die idd uitvalt. Krijg nu bij elke levering 1 extra, dus hoef ik niet meer te bellen. Wat ik nu doe is de datum van levering erop schrijven zodat ik de oudste eerst gebruik. Blijkbaar zit er een batterij in die beperkt werkt. Heel af en toe plakt hij de volle 14 dagen niet en dan vervang ik hem eerder. Verder super tevreden!

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.