Home Forums Hulpmiddelen FSL2 probleem glucose read error

FSL2 probleem glucose read error

goedenavond,

ik heb met bijna elke FSL2 sensor die ik heb dat ik zeker 1 keer per 2 weken de foutmelding “glucose read error try again in 10 minutes” krijg en geen bloedsuiker kan meten totdat mn waarde op ong 4.8 zit dan doet ie t opeens magisch weer. ik heb overigens alleen de app en niet de scanner zelf, maar ik vind het te gek voor woorden dat een medisch hulpmiddel dat dik 1400 euro per jaar kost het gewoon zo vaak laat afweten. Hebben meer mensen hier last van?

vriendelijke groet,

Jasper

  • Hoi Jasper,

    1x per 2 wkn lijkt me geen probleem. Bij mij komt het wel vaker voor. Niet bij bepaalde waardes oid. In ieder geval random een paar keer per week. Soms is het signaal verbroken of even verstoord door wat dan ook. Dan even geduld hebben of als het te lang duurt bij twijfel een vinger prik doen. Blijf je de melding langer dan 1,5-2 uur houden dan Abbott bellen. Mvg

    • BJMG

    Jasper,
    Het valt mij op, dat bij een snelle stijging of daling ik af en toe deze melding krijg.
    Groet BJMG

    • Ben42

    JasperLoon schreef :
    29 juni 2021
    ik heb met bijna elke FSL2 sensor die ik heb dat ik zeker 1 keer per 2 weken de foutmelding “glucose read error try again in 10 minutes”….

    De FLS2 probeerd erg actief te reageren. Alarmen worden hierdoor b.v. vroeg weergegeven, zo heb ik ’s ochtens wel eens een hoog alarm. Maar als ik dan een half uurtje later naar de grafiek kijk, dan zie ik geen hoge waarden terug. Achteraf worden de metingen ‘dus’ bijgesteld. Dit heeft als voordeel een snellere melding en meer reactie tijd. Als nadeel geeft dit dus wel eens pieken weer die er achteraf niet zijn. En daarnaast is het zo dat de reader (of de mobiel) besluit dat er op een bepaald moment geen koffie van te maken is. (Geen betrouwbare meting kan worden gegeven). Op dat moment krijg je de foutmelding. Bij mij is dit dus meestal als de reader ‘meet’ dat de waarde heel erg fluctueerd. (B.v. eerst stijl omhoog, even later een iets lagere waarde en dan de melding dat er iets niet in orde is.).

    Verder:
    te gek voor woorden dat een medisch hulpmiddel dat dik 1400 euro per jaar kost het gewoon zo vaak laat afweten.

    Ja ik boek ook weleens een vakantie van duizenden euro’s en dan krijg ik daarvoor niet eens altijd mooi weer. Als je voor die dik 1400 euro per jaar een beter product kunt leveren, dan hoor ik dat graag van je. De dichtsbijzijnde concurrent levert een niet veel beter product voor een tikkeltje meer geld. Het ‘inschatten’ van bloedsuiker waardes aan de hand van andere lichaamsvloeistoffen is geen gemakkelijke zaak of nog liever middels een niet invasief systeem. En het is onrealistisch om onmiddelijk een perfect product te verwachten en misschien wordt dit wel nooit mogelijk. Dit soort ontwikkelingen kost tijd en geld en of er ooit een perfect product komt dat is dan nog steeds de vraag.

    Vriendelijke groet,
    Ben

  • Ik heb toevallig vanochtend ook die melding gekregen dat ik 10 minuten moest wachten, en dacht al meteen, oh nee die zal wel weer defect zijn, terwijl ik deze al ruim 1 week erop heb zitten.

    Deze melding kreeg ik namelijk ook met een andere sensor, een nieuwe dus, en na een aantal keren deze melding te hebben gehad kreeg ik te lezen dat deze defect was en een nieuwe sensor moest plaatsen.

    Maar bij deze die er nu op zit, en dus ook die melding kreeg ook verschillende keren achter elkaar, ben ik naar het logboek gegaan welke je kunt inzien op de reader, daar staan error codes achter per gebeurtenis.

    Daarna weer een poging gedaan en toen werkte deze weer, heel vreemd.

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.