Home Forums Behandelaren Gezondheidsabonnement lijkt dat je wat?

Gezondheidsabonnement lijkt dat je wat?

Hallo allemaal,

Ik zit nu een aantal dagen op het forum en het valt me op dat veel mensen toch veel moeite hebben met het feit dat de specialist, diabetesverpleegkundige, etc moeilijk te bereiken zijn voor vragen. Je moet vaak met je vragen zelf aan de slag en een zoektocht starten op internet of wachten met je vragen tot je een consult hebt met uw behandelaar etc.

Sommige bedrijven bieden gezondheidsabonnementen aan voor een half jaar of een jaar waarbij je altijd binnen 24 uur jouw gezondheidsvraag beantwoord krijgt. Het team bestaat uit professionals uit de zorg die jouw vraag altijd serieus behandelen en beantwoorden. Het team bestaat uit oa: Internisten, cardiologen, huisartsen, apothekers, chirurgen, diëtisten, psychologen, verpleegkundigen, verzorgenden en juristen.

Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie een abonnement aanschaffen en waarom?

Mvg Arthur Mink

  • Nee, ik zou geen abonnement aanschaffen. Behalve in weekenden kan ik terugvallen op mijn diabetesverpleegkundige, soms niet meteen à la minute, maar wel binnen ca 1 dag; ook deze website beloofd reactie binnen 24 uur, dus is daarin niet anders. Daarbij kent mijn zorgverlener ook mijn medische geschiedenis en persoonlijke situatie.

    Diabetes is niet voor niets een zelf te managen ziektebeeld. In grove lijnen zijn er overeenstemmingen qua methodes en opbouwen/afbouwen van medicatie, reacties op medicatie enzovoort.
    Kijk je puur naar de persoon dan moet daarin de behandeling natuurlijk verschillen: geen lichaam, geen stofwisseling is hetzelfde. Dus pillen en insuline moeten daarom op de persoon en zijn/haar situatie worden gefinetuned. Daarom moet iedereen ook zelf met zijn/haar vragen aan de slag. Dat kun je nl alleen maar zelf doen. Hoe moet iemand anders weten/inschatten hoe jouw lijf reageert op koolhydraten//bepaalde medicatie? Dit is alleen in algemene termen in te schatten.

    Waar ik voor pleit is om de (algemene) informatievoorziening & praktische uitleg op een hoger plan te trekken zodat men ook capabel wordt en het aandurft om zelf aan de slag te gaan. Bijvoorbeeld meteen of snel na de diagnosestelling een extra lang gesprek met POH of diabetesverpleegkundige waar alle ins & outs aan bod komen: hyper/hypo/zelf meten/meter/etc. Zo’n gesprek en praktische uitleg dient herhaald te worden bij starten van insuline, overgaan op pomp, etc.
    Er zijn wat dat betreft nog veel slagen te halen in diabetesland.

  • Zou ik niet doen, 1 kapitein op een schip is meer dan genoeg.
    Voor echte spoedgevallen de spoedeisende hulp of huisartsenpost, de rest kan wel tot de eerstvolgende werkdag wachten.
    Verder lijkt mij een abonnement dubbelop, je betaalt al voor je zorg via de zorgpremie EN de werkgeversbijdrage.

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.