Home Forums Medicijnen GLP-1 agonist Semaglitude

GLP-1 agonist Semaglitude

Mijn Immunoloog stelde voor aan mijn huisarts dat ik minder Metformine maar in plaats daarvan
GLP-agonist Semaglitude zou gaan gebruiken. Mijn huisarts en ik wilden liever de Metformine van 1500 mg naar 2000 mg eerst proberen, maar nu ik voortdurend een beetje buikpijn heb zou ik toch wel de Semaglitude willen gaan proberen. Zijn hier mensen bekend mee?

    • daven

    Hoi ,

    Wat is de gedachtegang van je immunoloog hierachter ? Ik ken het middel Semaglitude niet ,maar ook hier kun je last van je maag van krijgen ;-)
    ik weet niet of je al de retard (komt geleidelijk dus langzamer vrij in het bloed )versie slikt van metformine ,deze geeft vaak minder bijwerkingen .
    In mijn ogen is Semaglitude een middel met meer kans op ernstige bijwerkingen dan metformine (maar ieder mens reageert weert anders ,dus wie weet heb je geluk )

    Tip laat je vit b12 eens prikken ,metformine breekt dit af als je het lang slikt en dit kan ook maag en darmklachten geven .Darmen zijn heel belangrijk voor je immuunsysteem !
    Metformine is dus ook niet super ,maar snap dat je soms tussen 2 kwades moet kiezen !

    Ik neem aan dat je type 2 bent , je kunt ook proberen je metformine wat te verlagen en supplementen ernaast te nemen (als je het kunt veroorloven )en verder je levensstijl wat aan te passen . Verder wat pre/probiotica op je darmen een boost te geven kan ook geen kwaad .

    Succes ermee !

  • Semaglitude = rybelsus (merknaam)

    Ik heb daar, na het lezen van de bijwerkingen, een paar weken geleden nee dankjewel tegen gezegd. Het lijkt soms wel of sommige medicijnen “geplugged” worden, oftewel met promoties in de markt gezet door de producenten.

    • daven

    Ja beertje ik denk ook steeds meer dat diabetesverpleegkundige voor het snelle effect willen gaan (eigen roem ?),zonder naar de evt gevolgen voor de patiënt te kijken !

    Of ze krijgen een gratis strandbal ,als ze er veel van verkopen :-)

    Ik mag jou houding wel ,jij kijkt ook naar de eventuele gevolgen van een middel ( zeker op langer termijn ) en bent zuinig op je lichaam .Dit zouden meer mensen mogen doen !

    mijn maag draait zich om als er hier iemand een medicijn aanprijst ,waarvan je strontmisselijk wordt en de helft uitkots ! (heb het even over een ander medicijn ) Maar we zijn wel afgevallen en de suikertjes zijn gedaald …duhhhhhhhhhhhhhh Spreek ik niet eens over de andere bijwerkingen die nog niet zichtbaar zijn of je niet merkt )

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.