Home Forums Medicijnen GLP1 Ozempic

GLP1 Ozempic

Sinds een maand gebruik ik het middel Ozempic.Het middel werkt goed bij mij alleen ik heb last van een bijwerking namelijk zuurbranden.Het komt vooral voor in de nacht en lijdt bij mij tot slapeloosheid.Mijn vraag is:Heeft iemand van jullie dit middel ook in gebruik en heeft ook last van dezelfde bijwerking??Zo ja,is dit dan tijdelijk of blijvend???

Graag een reactie!
Jack!!

  • Ik gebruik sinds 1,5 maand ozempic. En ben in de opbouwfase bezig.
    Mijn duidelijkste bijwerkingen zijn dat ik maagklachten heb. Een zeurend gevoel, wat in het begin heel vervelend was. Het zakt wel af. Dat merkte ik ‘s nachts.

    Maar het laat mijn bloedwaardes goed zakken en kan met mijn insuline minderen.

    De tijd zal het leren hoe het verder gaat. Ik gebruikte hier verder jardiance, waar ik ook goed op reageerde. Maar moest stoppen, omdat het te duur is. Balen.

    Jack ik hoor graag jouw reactie.

    • heavy

    Ook hier sinds 2 weken aan de ozampic. Ik ben er heel misselijk van de eerste 4 dagen. Kan bijna niks eten. Hoop dat dit overgaat, kan er ook weinig over vinden op t net.

    • dina

    Ik gebruik sinds oktober ozempic. Ben er 9 week zoooo misselijk van geweest en totaal geen eet lust waardoor ik 17 kg ben afgevallen. Maar gebruik geen kortwerkende insuline meer. Alleen nog langwerkende maar dat gaat ook steeds minder worden. Toch gaan mij bs tijdens de maandelijkse periode omhoog en dat is balen. En heel jammer dat er zo weimig over bekend is. Heb otzettend veel steun gehad van de internist en diabetesverpleegkundige want je gaat door nog net geen hel. Maar hou vol hou vol.

    • Leon

    Ik gebruik nu 3 maand Ozempic nu voor 3e week 0.50 maar erg ziek misselijk steken in bovenbuik en zij kan niet tegen warm eten en voel me de eerste vier dagen erg ziek waardes zakken wel mooi

    • BN

    Hoi ga zondag voor de 4de keer 0,25 spuiten. De week er na over naar de 0.50. Had de 1ste week veel hoofdpijn en een vreemd gevoel in mijn romp. 2de week raar in de romp, misselijk kan ik het niet noemen. 3de week behoorlijk pijn in mijn linker zij, en vreselijk moe. Merk ook dat de ontlasting minder en harder wordt, terwijl de arts zei dat dit zachter en dunner zou worden. Zondag ga ik de 4de keer 0.25 spuiten en hoop dat dan de pijn in mijn zij afneemt. Ben deze week niet in mijn hummetje zeg maar. Veel op de bank, en gisteren zelfs een dag op bed van malaisse. Hoofdpijn is nagenoeg weg.
    Eet nog net als anders, niets afgevallen maar merk sinds deze week dat mijn waarden lager liggen dan voorheen. Zat tussen 12 en 20, en nu zelfs 4.4 en 12. Ik spuit nu nog 210 eenheden per dag. Mocht nog niet minderen omdat ik veel te hoog zat. Pas in april terug naar de endocrinoloog. Wel 14 februari naar de diabetoloog.
    Zijn er meer mensen met pijn in de linkerzij?

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.