Home Forums Hulpmiddelen Hulpmiddelen online bestellen omdat je dit niet meer bij de apotheek kan doen

Hulpmiddelen online bestellen omdat je dit niet meer bij de apotheek kan doen

De verzekeraars zijn naar mijn mening absoluut gestoord geworden. Je teststrips en lancetten kan je niet meer bij de apotheek bestellen OF worden maar beperkt vergoed. Nee! Je moet ze nu online bestellen of bellen naar een Apotheekzorg of surfen naar Mediq.nl. Apotheekzorg was al ingelicht in November 2020 dat ik via hun mijn middelen zou bestellen. Ik heb meerdere keren gebeld (vaak niet kunnen bereiken). Bij mediq was ik aangemeld via mijn diabetes verpleegkundige. Op de site kan ik niks bestellen. Bij ELK product word vermeld dat dit niet word vergoed via de verzekering.

Ik sta momenteel dus aardig machteloos als het gaat om VITALE middelen te krijgen.

Mijn vraag is, waar besteld men zijn middelen en hoe worden deze vergoed? Waar kan ik terecht?

  • Al gebeld met Mediq
    0888889450

    • Kan de DVK die je bij Mediq heeft aangemeld niet de eerste bestelling voor je doen.
      Zij heeft alle gegevens en in combinatie naam + mailadres etc 1e bestelling plaatsen.
      Je krijgt dit dan thuis gestuurd.
      Op “rekening/besteloverzecht staat ook je klant nummer.

      Daarna account /mailadres /klantnummer bevestigen en na contrôle bij verzekeraar kun je de nabestellingen doen. Voordeel er zijn van alle diabetesch materialen “tig” varianten.
      Zo heb je in iedergeval een begin/start bij Mediq met de juiste diab. materialen

      Suc6, het is een hoop geso……

      Groet 6feet10

  • Wat dacht je van de DVN ?
    Gaat al jaren prima, maar ja, wel effe lid worden……………………

  • Thanx for the tips, luitjes. Ik ga maandag eerst ff mijn DVK raadplegen. Ik sta (zoals gewoonlijk) er weer heel erg sceptisch in. De aart van dit beestje verander je niet zomaar…

  • Wat is het probleem? Ik vind het juist heerlijk. Elk kwartaal wordt alles opgestuurd wat ik nodig heb. Scheelt me een tripje naar de apotheek. Verder is het je behandelaar die bepaald of je het nodig hebt en dus of het vergoed wordt. Blijkbaar is er iets mis gegaan vanuit de behandelaar, had ik in het begin ook. Toen heb ik Mediq gebeld en was het opgelost. Werkt een stuk beter dan moord en brand roepen over verzekeraars dat ze gestoord zijn geworden. Ik denk dat als je je houding aanpast en wat flexibeler wordt dat het allemaal een stuk makkelijker wordt.

    En hoezo sta je machteloos? Niemand ontzegt je die spullen toch? Als je ze echt acuut nodig hebt betaal je die 25% toch een keer zelf. Kom op zeg..

    • Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, dat even voorop. Maar als ik op weg naar huis standaard langs de apotheek kom dan stop ik wel even bij de apotheek. Dat scheelt weer dat ik niet thuis hoef te zijn als er iets bezorgt moet worden. Ik ben tenslotte praktisch nooit thuis. Tevens vind ik het niet erg voor als het moet om even de benen te strekken.

      Dus tja, kom op zeg.

    • Zorua

    Ik ben erg tevreden over Mediq.
    Handigste is om ze even te bellen voor de eerste keer en ik kan het nu heel makkelijk online bestellen allemaal.

    • Ben42

    We leven in een wereld van specialisatie. Ieder bedrijf heeft zo zijn eigen specialiteiten. De apotheek kan de spullen wel leveren en wil die ook wel leveren, maar de speciale postorder bedrijven leveren dezelfde spullen vaak veel goedkoper.
    De verzekeraars gaan dus rondshoppen en proberen de kosten laag te houden. Een middel daarvoor is de diabeten te motiveren om te bestellen bij online postorder bedrijven. De meeste daarvan zijn ook prima telefonisch te bereiken.

    Zelf bestel ik mijn hulpmiddelen al weer heel wat jaren bij een postorder bedrijf. En niet alles is altijd perfect, maar ik ben er wel tevreden over. Vergelijken we ons Nederlands systeem b.v. met het Amerikaanse systeem, dan kies ik toch voor het Nederlandse systeem.

    Ben

  • Ik heb mijn DVK benaderd over het geheel. Deze heeft de machtigingen door gegeven aam Mediq. Wat mij nu frustreert is dat ze eerst langs komen (Op een moment dat mij niet uit komt). en ik een paar dagen later pas op een postnl punt mijn spullen kan ophalen.

    Wat is het verschil dat ik of naar de apotheek loop of dat ik naar een postnl punt loop welke een 1km meer lopen is?

    Niet iedereens situatie is hetzelfde, maar laat toch van je horen als je over de huidige stand van zaken niet eens ben.

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.