Home Forums Behandelaren levensduur sensor freestyle libre

levensduur sensor freestyle libre

Wie oh wie weet of er ook een max aan de metingen van de sensor van e fsl zit. Ik heb nu men derde sensor en weer zegt ie na 10 dagen geen actieve sensor.Vandaag een paar keer gehad dat hij zei sensor fout en nu doet ie het niet meer Scan nu wel erg vaak dus kan me er wel iets bij voorstellen dat er een batterijtje inzit dat leeg gaat of zoiets Iemand een idee

    • Pedro

    Het aantal metingen is volgens mij onbeperkt maar zit de sensor nog wel goed? Is ie niet aan een kant losgegaan en daardoor het draadje uit de arm geraakt? Ik heb dat ook wel eens gehad en dat gaf dus ook die meldingen van een sensor fout

  • Scan je met de reader of met de librelink op de telefoon?

  • @pedro nee sensor zat nog gewoon goed vast en geen rare dingen vanmiddag gaf hij 2 keer een sensor fout maar deed het later gewoon weer en nu gaf ie aan sensor niet meer actief terwijl hij nog 5 dagen actief moesy zijn
    @ingborg ik gebruik de reader heb niet zon moderne telefoon ben glazenwasser en ze vallen me om de haverklap uit de zak op de grond of in mijn emmer met water

    verder bevalt me de fsl super maar nu al de derde sensor en elke keer te kort bij gebruik als je belt doen ze niet moeilijk en krijg je een nieuwe maar tis wel vervelend

  • @ Glazenwasfreak; en dat probleem heb ik ook ervaren. Op een gegeven moment kreeg ik spontaan de fout “Sensor fout, probeer het na 10 minuten nogmaals.”
    Dit heb ik een uur lang ervaren.
    Ook bemerkte ik dat de sensor, de keren dat hij het het wel “deed”, foutieve waardes doorgaf.
    Volgens de sensor had ik een te laag bloedje. Terwijl de reguliere juist aangaf dat mijn bloedje goed was.

    De dag daarna heb ik Abbott opgebeld en hen van de situatie op de hoogte gebracht. De sensor is vervangen.

    Via de bekende weg ben ik er achter gekomen dat ik geen Skin Tac moet gebruiken op de plek waar ik de sensor wil “installeren”. Dit heb ik ook verteld aan Abbott. En daar keek men van op.

    Ook op de vraag of men iets had gewijzigd intern in de sensor was niet bekend. Jouw verhaal staaft echter mijn vermoeden dat er een serie is die niet geheel de verwachtingen waarmaakt.

    Succes!

  • @ racingbike dek idd dat er een slechte serie tussenzit want de nrs die je terug kunt vinden in de reader lijken ook erg op elkaar lijkt er dus op dat ik de pech heb dat de sensoren uit een slecht serie komen heb nu een andere verder heb ik ook gemeten in men bloed en had geen enorm afwijkende waardes dus dat herken ik niet en de melding die jij had heb ik ook gehad maar dan deed ie het na een minuut of 5 gewoon weer gelukkig doen ze niet moeilijk over het vervangen van een sensor want het is wel €59,00 per keer

    • mobroe

    Hallo! Ik ben sinds gister op vakantie in Portugal. Sensor zit er nu een week op en vandaag gaf de sensor aan: ‘ Sensor fout, probeer het later nog eens’ 2x , en daarna ‘sensor niet ingebruik, activeer een nieuwe sensor.’

    Hij haf nog 6 dagen moeten kunnen blijven zitten.

    Nu begon ik te twijfelen aan warmt, zonnebrand dat per ongeluk op de sensor is gekomen. Maar lijkt mij dat hij hier tegen moet kunnen?

    Misschien toeval dat ik in Portugal zit en andere omstandigheden heb en dat mijn sensor ook een productiefout heeft? Kan ik gewoon contact opnemen met fsl?

    Ik heb 1 sensor nog bij me. Dan plaats ik die maar en dan afwachten of hij het blijft doen.

    Groetjes moniek

  • je kunt gewoon bellen en dan word het netjes geregeld zorg alleen wel dat je naar het gewone 0800 nr belt staat wel tssden de reacties bij oppassen met belle met de fsl team het 00800 nr is nl heel erg duur was zelf binnen no time €20 kwijt

  • @ Glazenwasfreak; Het is inderdaad frappant dat er kennelijk een serie is die de gestelde verwachtingen niet waarmaakt.
    Dat de sensor wordt vervangen vind ik goede service. Waar ik echter minder content mee ben is dat wanneer ik mijn vermoeden aangeef, er wordt gereageerd op de wijze dat het bij hen niet bekend is/was.

    @ Moniek; de sensor zou gewoon tegen de warmte bestand moeten zijn. Uit jouw verhaal maak ik op dat je in de tweede week van de sensor zat. Het toeval wil dat ik dezelfde klacht heb ervaren.
    (zie mijn stukje van 4 september jl.)

    De sensor is bij mij vervangen, alleen mijn indruk is dat Abbott net doet zij niets van deze klacht afweten.

    @moderator@dvn.nl; Wellicht dat de DVN / jullie ons hierbij ter wille kan/kunnen zijn?

    Alvast bedankt voor de moeite.

  • Meteen telefonisch contact opnemen, meestal sturen ze zonder kosten een vervangend exemplaar, de oude moet je dan natuurlijk retourneren.

  • @gerardloefen klopt direkt bellen en de sensor word je opgestuurdde oude terug sturen heb ik nog niet mee gemaakt lijkt me ook niet fijn iet wat met bloed en lichaamsvocht te maken heeft en gebruikt is met de post opsturen baal er alleen van dat ze doen of hun neus bloed en zeggen dat xe het niet eerder gehoord hebben en het gaat nogal eens mis met hun systeem en de betalingen daardoor zit ik nu zonder sensoren die ik wel op tijd besteld heb en betaald wat betreft het vergoeden doen ze niet moeilijk maar daar heb ik niks aan ik wil men waardes goed houden en daar heb ik de fsl voor nodig met de sensoren die werken en niet we sturen u nieuwe nee we hebben het gehoord en die serie weg geflikkert dat horen ze te zeggen en doen

  • Heb nu mijn 8ste sensor en nog allemaal werkten ze exact 2 weken . Zelfs op het uur en minuut af en alle keren werd er tijdig aangegeven over hoeveel uur de betreffende sensor afliep. Het aantal keren dat je scant maakt volgens mij niets uit. Gemiddeld scan ik gemiddeld 10 keer per dag.
    De gebruikte 7 sensoren gaven ook correcte waardes aan met maximaal 1 mmol verschil t.o.v. bloedprikken..
    Maar deze laatste geeft zeker bij de lage waardes 1 tot 1,7 mmol te laag aan in vergelijking met de AC mobilemetingen.
    De strijd om vergoeding van de FSLibre ligt op het ogenblik bij de Geschillencommissie, zodra er resultaten bekend zijn via de rechter zal ik dit aangeven op het Diabetes Trefpunt.
    Sportieve groeten.

  • heb de laatste tijd ook geen problemen met de sensoren het verschil in de waardes vind ik geen probleem meet altijd even met vingerprik bij het plaatsen en tussendoor een paar keer

    • Ben42

    Hallo glazenwasfreak en anderen.

    klopt direkt bellen en de sensor word je opgestuurdde oude terug sturen heb ik nog niet mee gemaakt lijkt me ook niet fijn iet wat met bloed en lichaamsvocht te maken heeft en gebruikt is met de post

    Voor het terugsturen wordt ‘verpakkings’ materiaal opgestuurd. Een BioHazard zakje waarin een compartiment voor de sensor dat gesealed kan worden en een voorvakje voor een eventueel briefje.
    Dat gaat dan weer tezamen in een antwoord envelop. Een en ander wordt dus zorgvuldig verpakt opgestuurd.

    Ben

  • oke dat heb ik nog niet mee gemaakt kreeg iedere keer gewoon een nieuwe sensor opgestuurd en kon de oude weg gooien

    • Pedro

    Ik heb ook een vervangende sensor binnen gekregen omdat de sensor enorme afwijkingen vertoonde tot zelfs 198% van de bloedwaarde. (4.5 via vingerprik en 8.9 volgens sensor)
    Ook schakelde de sensor uit na/tijdens het douchen en liep de waarde torenhoog op.
    De man bij Abbott vertelde mij dat de sensor dan misschien in een bloedvat zat en tijdens het douchen de vaten verwijdde waardoor er rechtstreeks in het bloed gemeten werd en daardoor hoge waardes gaf. De sensor zou dan automatisch tijdelijk uitschakelen om beschadiging te voorkomen. Daarom verschenen er ook gaten in mijn dagelijkse grafiek.

    De oude sensor moet ik ook terug sturen, ik heb er meteen wat fotootjes bij gedaan van de gemeten waarde in bloed (geprikt met de Freestyle precision strips op de FSL) en de sensor waardes.
    Op de sensor zat inderdaad wel wat bloed, dus het bloedvat verhaal zou kunnen kloppen.

  • Heb ook wel eens dat de sensor na het na het douchen niet doet maar dan als ik erg warm heb gedoucht verder kloppen de waardes aardig geen klachten over en de sensoren terug sturen is beter kunnen ze onderzoek doen vind nl niks vervelender dan weer terug moeten vallen op de vingerprik (went erg snel zon sensor)

  • als je de sensor hebt geplaatst moet je de pleister alleen aandrukken aan de buitenkant van de pleister
    kom niet bij de pleister onder de sensor
    je drukt dan namelijk de sensor iets omhoog en krijg dan foutmeldingen

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.