Home Forums Behandelaren Leverancier-problemen

Leverancier-problemen

Ik ben er he-le-maal klaar mee.

Ik heb al verschillende keren gedoe gehad met mediq direct diabetes, vandaag weer…

Ik heb me aangemeld voor de kwartaalservice en gevraagd of daar insuline bij geleverd kon worden. Dat was geen probleem zolang ik zorgde dat ik persoonlijk thuis was bij de levering, omdat die niet door iemand anders aangenomen mocht worden.

Op de eerste leverdatum zou ik op vakantie zijn en dus heb ik met de klantenservice gebeld om de levering naar vandaag te verzetten.

Vanmorgen kreeg ik geen sms met de bezorgtijd en ook op de website was niets te vinden. Ik heb geen bevestiging ontvangen van de nieuwe leverdatum. Vanochtend was ik daarom bang dat de spullen vandaag niet zouden komen, en heb ik alsnog met de klantenservice gebeld. Daar werd me verteld dat de spullen voor 21:00 zouden komen.

Om 21:00 was er nog niks, dus ik raakte aardig in paniek. Om 21:15 kwamen de spullen dan toch, ik was erg blij maar niet voor lang.

Binnen maakte ik de doos open – geen insuline…

Ik vertrek zondag op vakantie…

Dit wordt echt te gek. Nu hoop ik maar dat ze me vrijdag of zaterdag nog insuline komen brengen, en anders… Tsja… Niet op vakantie ofzo?

Sorry. Ik ben een beetje boos. Morgen maar wéér de klantenservice bellen.

Herkent iemand dit, en wie heeft er ervaring met andere leveranciers?

  • Hoi Anne, ook ik heb 2 weken geleden wat met hun meegemaakt.
    Ben overgestapt op een andere pomp, op een woensdag, dus contact met ze opgenomen en alles telefonisch in orde gemaakt en dat de levering van de 3 maandelijkse bestelling van a.s. vrijdag niet meer nodig is. Dus vervangen voor de nieuwe bestelling.
    Vrijdag is dus geleverd maar bij het openen van de doos bleek het toch de oude bestelling te zijn grrrrrrrr.
    Maar weer gebeld en nog netjes gebleven ook hahahhaha.
    De volgende morgen werden de nieuwe spullen bijna allemaal geleverd.
    Ik miste wel de batterijen, hier zat ik meest om verlegen en dit ook al kenbaar gemaakt.
    Van de teststrookje waren er 400 ipv 450 en 30 ampullen ipv 40.
    Ach dat komt dan nog wel eens toch.
    Dinsdag smsje, levering teststrookje.
    Woensdag smsje, levering ampullen
    Donderdag smsje, eindelijk de batterijen.
    Tja ze hebben het logistiek echt toppie voor elkaar, NOT

    • Pedro

    Bij Mediq heb ik het ook wel eens gehad dat zij toch niet leveren zoals zou moeten. Ik gebruikte One Touch Delica lancetten en had voor een heel kwartaal besteld. Ik kreeg echter de hele goedkope merkloze toegezonden met een nieuwe prikpen. Geen uitleg of niets. Toen ik hierover belde werd er gezegd dat de lancetten niet in voorraad waren en zij daarom maar deze hadden gestuurd zodat ik toch wat zou hebben. Ik heb toen gevraagd of ze niet alleen lever problemen hadden maar ook geen telefoons meer hadden want zij hadden mij toch op z’n minst kunnen bellen, want een klein voorraadje had ik nog wel en andere prikpennen en lancetten had ik ook nog in overvloed. Dat bellen was niet in ze opgekomen.
    De nieuwe prikpen zag ik echter wel op de rekening van de verzekering staan.
    Ook kreeg ik wel eens maar een kwart van hetgeen ik besteld had en bij navraag zeiden ze dat zij geen machtiging van mij hadden terwijl de voorgaande kwartalen wel gewoon geleverd waren.
    Ik heb wel vaker gehoord dat zij toch wel eens proberen om een ander, goedkoper, product toe te sturen.

  • Wat vervelend allemaal zeg.
    Heb 10 augustus voor het eerst spullen bij hen besteld, nog niets ontvangen.
    Krijg je vantevoren een Sms?
    Ik heb ze gebeld maar krijg niemand te spreken, eerst ben je 2e wachtende en vervolgens zegt het bandje dat het druk is en je voicemail in kan spreken of op de site bestellen.
    Voicemail ingesproken en heb ze ook nog een e-mail gestuurd maar tot op heden geen reactie.
    Zou het vandaag nog bezorgd worden…

  • @ Anne1998; je bent niet de enige met leveringsproblemen betreffende Mediq Apotheken.

    Sinds februari 2014 ben ik verplicht klant bij Mediq. De zorgverzekeraar had daar in februari 2014 spontaan voor gekozen. Het zou namelijk goedkoper zijn.
    Of het goedkoper is, betwijfel is. De service is namelijk slecht.

    Zo heb ik diverse keren ervaren dat mijn bestelling spontaan werd gewijzigd vanwege het overschrijden van het maximaal aantal te bestellen naalden/teststrips/lancetten. Hier over werd ik in het begin netjes gebeld. Maar sinds begin dit jaar is deze “service” verdwenen.

    Mijn bestellingen werden spontaan aangepast. Op een gegeven moment was ik het zo zat en belde hen op. Situatie uitgelegd en als reactie kreeg ik “mijn collega heeft ook Diabetes en die redt het wel met dat aantal, wilt u misschien mijn collega spreken?”

    Ik zei dat ik daar geen boodschap aan had en dat de DvK een bewijs had gestuurd waarom ik meer materialen nodig heb.. Niet te vinden…

    Bestelling werd dus aangepast en daar kon ik het mee doen.

  • Vanmorgen alsnog de klantenservice gebeld en er blijkt iets fout te zijn gegaan met formulieren die ik zou moeten invullen, maar die ik op de een of andere manier nooit ontvangen heb.

    Deze komen nu alsnog.
    Voor nu is het dus even insuline bij de lokale apotheek regelen.

    Daarnet kreeg ik nogmaals telefoon van mediq naar aanleiding van dit forumberichtje. Meneer heeft me alsnog uitgelegd wat er fout is gegaan, en wat er nu gedaan wordt.
    Zodra de formulieren terug zijn willen ze tussentijds (voor tot de volgende kwartaalservice) insuline leveren.

    Top!

    • Anke

    Ik begrijp niet zo goed waarom je je insuline ook door hen wil laten leveren. Bij de apotheek lijkt me makkelijker. Je kunt de insuline dan ophalen op het tijdstip dat jou uitkomt. Als je overdag niet vaak tijd hebt om het te gaan halen, moet je zorgen dat je het op tijd bestelt: hier in ons kleine dorp is de apotheek zelfs al op zaterdag een paar uur geopend. En bij Mediq moet je dus ook een tijdstip van bezorgen afspreken zodat je thuis bent als eea bezorgd wordt.
    Ik heb met de DVN-winkel nog nooit leveringsproblemen gehad. Als ik ’s morgens bestel komt het de volgende werkdag. Er wordt géén medicatie geleverd, dus géén insuline. Wel hebben ze een contract met elke zorgverzekeraar. Een aantal jaren geleden stond niet in de winkel het infuussysteem dat ik gebruikte, maar geen probleem, dat werd gewoon geregeld en staat sindsdien wél op de site.
    De DVN kan ook automatisch leveren, per 3 maanden of per zes maanden. Ik maak daar geen gebruik van, maar het kan dus wel.
    Ik ben zeer tevreden over de DVN winkel. Je zou kunnen overstappen?

  • @anke
    De apotheek wil mij geen insuline leveren, omdat ik mijn andere spullen bij mediq haal. Ze zeggen: óf alles bij ons, óf niks bij ons.
    Ik heb er ook al over nagedacht om dan gewoon alles bij mijn lokale apotheek te halen. Ze zeggen dat ze spullen voor diabetes type 1 gewoon kunnen regelen, maar ik weet het niet zo goed. Ik heb zelden iemand gehoord die alle spullen bij een lokale apotheek haalt (dus ook de spuiten, meters, teststrips, lancetten etc.)
    Moet je lid zijn van DVN om naar de DVN winkel over te stappen?

    • Anke

    Hoi Anne,
    Ik bestel alles bij de DVN-winkel behalve de medicatie. Meestal is de DVN winkel goedkoper voor de zorgverzekeraar. Jammer dat je apotheek moeilijk doet. Ik vind het wel vreemd hoor, en ik vraag me af of ze het inderdaad zo hoog op zullen spelen als je voortaan met een recept van de huisarts (hoeft volgens mij niet eens, maar dan zullen ze minder gauw moeilijk doen) de insuline bestelt.
    Ik verwacht dat je lid van de DVN moet zijn voor de DVN winkel, maar ik weet dit niet zeker. Ga maar eens kijken op de site https://www.dvnwinkel.nl
    Sommige verzekeraars vergoeden, als je een aanvullende verzekering hebt, een deel van de contributie. Lid zijn van de DVN heeft bovendien andere voordelen (veel informatie, het blad diabc, en bijeenkomsten)

    • Pedro

    De apotheek wil mij geen insuline leveren, omdat ik mijn andere spullen bij mediq haal. Ze zeggen: óf alles bij ons, óf niks bij ons.

    Ik zou bijna zeggen dat het tijd wordt voor een andere apotheek. Ze mogen blij zijn dat je wel de insuline bij hen wilt halen. Misschien dat de rest van je familie daar ook hun medicijnen haalt en eventueel wel over wil stappen als de apotheek zo blijft weigeren, dan kan hij alles of niets krijgen. Ik vraag mij af of hij dat zo wel kan stellen en er is vast wel een instantie die hierover iets kan zeggen, misschien de inspectie voor de gezondheidszorg. Naar mij weten is koppelverkoop verboden en zeker op dit gebied. Welke apotheek is dit?

    • Pedro

    @anke
    Is de DVN-winkel niet een afgeleide van MediqDirect? En dus met dezelfde problemen?

  • Wat een gedoe allemaal zeg!
    Ik heb jaren bij DVN besteld, en heb hier nooit problemen mee gehad.
    Nu ik een pomp heb moet ik bij Mediq mijn spullen bestellen. De eert keer ging het goed, maar de tweede keer dus niet. Er was mij telefonisch toegezegd dat het pakje op vrijdagochtend zou worden geleverd. De hele dag dus niets bezorgd. Toen ik er over wilde bellen lukte dit niet (net als Patrick1 hierboven).
    Ik heb toen een mail gestuurd. De maandag erop kreeg ik hun wel te pakken, en er werd gezegd dat er een computerstoring was waardoor de pakketjes niet konden worden klaargemaakt. Maar dan kunnen ze toch even bellen? Ja, dat had gekund, excuses.
    Ik hoop dat ze leren van hun fouten.
    Er werd mij gevraagd of ik de insuline ook bij hun wilde afnemen. Maar dat ga ik dus niet doen. Gelukkig wil mijn apotheek (Alphega) mij die gewoon leveren (zonder dat ik de andere spullen bij hen afneem). Moet een apotheek dit sowieso niet altijd doen?
    Ook ik ben benieuwd welke apotheek dit niet wil doen.

    • Pedro

    Ook ik haal mijn insuline bij de apotheek evanals mijn naalden (en mijn overige medicijnen, een tas vol). De strips en lancetten bestel ik bij Mediq.
    Ik vind het veel makkelijker om de insuline te halen wanneer het mij uitkomt omdat ik hele dagen werk, bij Mediq heb je niet altijd de keuze voor een dag of tijdstip wanneer het jou uitkomt.
    Ik zou graag eens met die apotheker in discussie gaan over zijn beleid van alles of niets, bij voorkeur als het wat drukker is zodat iedereen meteen weet wat voor ondernemer hij is.

  • Maar als de meesten van jullie de insuline bij de apotheek halen, waarom haal je dan niet direct alles bij de apotheek? Als je daar dan toch heen moet…

    Ik denk niet dat het nuttig is de naam van de apotheek te noemen. Het is een onafhankelijke lokale apotheek die bij een apotheekhoudende huisarts hoort. Het hoort niet bij een keten ofzo, ik woon in een dorpje, jullie kennen de apotheek zeer waarschijnlijk niet.

    Het is trouwens ook niet zo dat de apotheek absoluut weigert. Ze doen alleen iedere keer moeilijk, en ik krijg een stugge reactie. Vervolgens zeggen ze dat ze dan maar één doosje kunnen leveren. Na doorzeuren krijg ik er dan toch meer, maar het is altijd gedoe.

    • Pedro

    Ik haal mijn strips niet bij de apotheek omdat hij die niet kon leveren in verband met de vergoeding door de verzekeraar. Ook de lancetten van mijn keuze kon hij niet leveren

  • Ondertussen heeft mijn top-dvk de apotheek gebeld, waar ze mijn verhaal ontkenden, maar dat geloofde de dvk niet. Dat vond ik wel echt top. Nu krijg ik in ieder geval mijn insuline gewoon daar.

  • ik haal ook al mijn pompspullen bij bosman en enkel alleen de insuline bij de apotheek, de apotheek hoort het gewoon zonder zeuren te leveren, doen ze dat wel dan meteen een klacht indienen (doet wonderen voor de klantvriendelijkheid).

    tuurlijk is de apotheek pissig dat jij niet al je spul daar besteld, hun halen het ook gewoon bij de groothandel en doen er een vette marge bovenop, uiteindelijk zie je dat terug in de premies dus uiteindelijk is het beter om het gewoon zelf bij de groothandel te bestellen en ze leveren het gratis aan de deur af.

  • @anne 1998; de insuline haal ik al jaren bij de apotheek en die doet daar nooit moeilijk over.

    Mediq echter wel. Ik heb vanochtend nieuwe, andere, teststrips besteld en benieuwd of de zending inderdaad wordt geleverd of dat de teststrips eruit worden gehaald omdat ik altijd de Accu-check teststrips bestelde.

    Leest Mediq deze klachten eigenlijk ook? Zo toch een leerzame les voor ze zijn ;)
    ==
    En waarom krijg ik het idee dat er extra op je huid wordt gezeten omdat je teststrips nodig hebt / naalden etc. De Zorgverzekering “bepaalt” dat je met 4 naalden en teststrips per dag toe moet kunnen.
    En als je meer nodig hebt dan moet je, ieder jaar nota bene, een verklaring overleggen… Heet dit kostenefficiënt werken?
    Wat denken ze? Dat de teststrips/naalden etc. voor de “lol” worden besteld?

    Zou mooi zijn als de DVN dit heikele punt oppakt en de Zorgverzekeraars duidelijk maakt dat Diabetes een ziekte is die je 24 uur per dag/ 7 dagen week/ 365/366 dagen per jaar hebt.
    De ene dag gaat het beter dan de andere dag. Je injecteert niet voor de “lol” om de premie er uit te halen. Nee, je injecteert omdat je in leven wilt blijven.

  • Helemaal mee eens. En ja, mediq leest mee. Als je geluk hebt krijg je zelfs nog een telefoontje naar aanleiding van je post.

    Ik hoop dat het voor mij zo opgelost is. Als het goed is krijg ik nu gewoon de insuline zonder moeilijkheden.

    En wat betreft de extra strips en naalden ben ik het volledig met je eens @racingbike

  • @racingbike, je wordt op je wenken bediend :-). Mediq mailde net met onze belangenbehartiger die bovenstaande discussie bij hen onder de aandacht bracht, met het verzoek contact met je op te nemen. Mocht je dit willen, dan mag je jouw telefoonnummer mailen naar moderator@dvn.nl en dan geef ik het door aan Mediq.

    Vr gr Moderator

    • Anke

    Hoi Anne, gelukkig!
    Ik denk dat het komt omdat het een apotheekhoudende apotheek is. Alleen in dorpen waar in kilometers omtrek geen andere apotheek is, mag een apotheekhoudende huisarts zijn apotheek houden. Jammer voor jou heeft die veel macht omdat er dan geen andere apotheek vlak in de buurt zit. Ik ken apotheekhoudende apotheken waar het gelukkig anders gaat.

    @pedro: zie deze link https://www.dvnwinkel.nl/Content/3339/transparantieverklaring.aspx
    Er is dus inderdaad een relatie tussen DVN en Mediq (wist ik trouwens niet, nu gegoogled)

    Het zal misschien ook van de desbetreffende medewerker afhangen. Over die van de DVN-winkel ben ik in ieder geval zeer tevreden. Als ik via internet mijn bestelling doe en ik een vraag stel in het opmerkingenveld word ik uiterlijk de volgende dag gebeld met het antwoord. Ook heb ik nooit lange wachttijden aan de telefoon bemerkt.

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.