Home Forums Hulpmiddelen Libre link 2 problemen (en fake oplosingen van Abbott)

  • Maboge

Libre link 2 problemen (en fake oplosingen van Abbott)

Na meer dan 1 jaar zonder grote problemen met libre link 1 nu libre link 2 in gebruik genomen. De eerste sensor werkte beter als de oude sensor en was veel beter uit te lezen dan de oude libre link 1 sensoren. Met de volgende sensor begon het problemen direct na het opstarten bij de eerste scan, mijn telefoon gaf aan dat ik kon scannen, kreeg de melding sensor werkt niet nieuwe sensor aan brengen. De nieuwe sensor die ik de volgende aan bracht gaf de zelfde problemen.
Abbott gebeld men wilde weten welke telefoon ik gebruikte. De telefoon staat niet in de aanbevolen lijst en ook niet in de lijst van niet aanbevolen telefoons. Ik heb de lijst bekeken de lijst met telefoons is beduidend korter dan de lijst die er was toen ik met librelink begon.
Een goed gevonden oplossing voor Abbott ik moet nu met een telefoon en een reader op pad dus geen goede oplossing voor mij.
Voor de sensor die loslaten heeft Abbott ook een oplossing bedacht.
Ze leveren geen alcohol doekjes meer bij de sensor.
Ga zo door Abbott je klanten krijgen is geen probleem (veel reclame maken) maar houden is wel een probleem als jullie zo door gaan

  • Gebruik al vanaf begin niet de alcohol doekjes,altijd gepruts die kleine doekje, koop een flesje 70 procent alcohol, scheer eerst de haartjes er af,stukje keukenrol goed schoonmaaken even laten drogen, sensor zit muur vast ,zo vast dat het regelmatig gebeurd bij lostrekken dat de lijmlaag op de arm achterblijft

    • @ Hildebrand
      Bij mij zit de sensor ook altijd muurvast als ik hem eraf moet halen om te vervangen.
      Dit vervangen moet bij mij bijna altijd binnen 10 dagen .
      Hij geeft aan dat de sensor vervangen moet worden en als ik dat dan doe blijkt het naaldje krom te zijn.
      Ik ben er eigenlijk wel klaar mee .
      Je zou zeggen dat ik niet voorzichtig genoeg ben .
      Maar toen ik 6 weken in een ziekenhuisbed lag en er 1 keer per dag uit mocht om benen te strekken en te douchen onder begeleiding had ik het zelfde probleem.
      Ik ben dan ook tot de conclusie gekomen dat de kwaliteit van de fsl lachwekkend slecht is .

    • Ben42

    Maboge Schreef:
    26 april 2021 om 12:22
    Libre link 2 problemen (en fake oplosingen van Abbott)

    Eventueel heb ik een zeer kleine deel oplossing voor je. Ik heb nog twee versie 1 sensoren en ben bereid die te ruilen voor de versie 2. Reageer even of je hier wel of geen gebruik van wilt maken. En laat even zien dat je meer bent dan alleen iemand die hier 1 keer komt klagen.

    Wat telefoons betreft, de lijsten (wel en niet) van Abbott zijn veel te klein. Het zou beter zijn dat er een openbare lijst is met problemen met telefoons. Dan heeft Abbott niet de verantwoordelijkheid voor de telefoons en wij hebben meer informatie. Vanwege productaansprakelijkheid zal Abbott een dergelijke lijst niet faciliteren. Misschien iets voor de DVN. Samen moeten de Nederlandse gebruikers een behoorlijk overzicht kunnen maken.

    Wat de alcoholdoekjes. Abbott levert ze niet meer bij omdat ze deze van andere leveranciers betrokken. Met medische spullen is het meeleveren van producten van derden altijd een probleem in verband met product aansprakelijkheid. Dat is de reden dat Abbott is gestopt met de doekjes meeleveren. De doekjes worden nog steeds wel geadviseerd/voorgeschreven in de gebruiksaanwijzing van Abbott.

    Vriendelijke groet
    Ben

    • koen

    Een hoopgevend bericht is wel dat de Libre 3 als of wanneer die uitkomt geen gebruikt meer maakt van het gewraakte nfc wat nu het probleem is met veel telefoons.

  • Heb telefonisch contact gehad met Abbott,ze vinden 70% alcohol en een stukje keukenrol een goed alternatief,gebruik het al jaren,nog nooit een sensor losgelaten

    Hilbrand

    • JSCH

    Heb zelf ook flinke problemen met Libre 2 sensor. Mijn telefoon scan hem absoluut niet.
    Telefoon staat wel in de lijst van Abot. Vind het waardeloos, het ziekenhuis kan nu ook niet meer meekijken. Baal verschrikkelijk.

      • Sang

      Kunnen we je helpen? Welke telefoon heb je, en sinds welk moment scant je telefoon de sensor niet meer? Was dat direct na de overgang van FSL1 naar FSL2, of heeft er ook nog een update van de app of telefoon plaatsgevonden? Heb je de app uberhaupt geprobeerd te updaten?

      Wat versta jij onder “scant hem absoluut niet”? Als je een nieuwe sensor plaatst, en je probeerd te scannen, doet de telefoon dan niets? Geeft ie een foutmelding? Trilt hij wel, maar wordt de sensor niet geactiveerd?

      Heb je al geprobeerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren? De app onthoudt je instellingen gelukkig, behalve de alarmen.

      Hopelijk kunnen we je helpen zodat ook jij weer vrolijk verder kan scannen met je telefoon.

      Groeten Sander

      • Hoi Sander
        Zo te lezen werk je voor fsl.
        Het apparaat krijgt van mij als cijfer een 10 omdat het mijn leven veel makkelijker maakt als ik een sensor geplaatst heb.
        Maar omdat de kwaliteit van de sensor verschrikkelijk slecht is word het eindcijfer een 3.
        Zelden blijft de sensor 2 weken werken.
        Na een melding dat de sensor vervangen moet worden moet ik echt hard trekken om de sensor er af te krijgen, dat is dus het probleem niet.
        Als ik de sensor er af haal blijkt elke keer het naaldje krom te zijn .
        Je zou denken dat ik voorzichtiger moet zijn.
        Maar zelfs toen ik 6 weken in een ziekenhuisbed lag had ik gewoon hetzelfde probleem.

        • Sang

        Nee hoor, dat lees je fout. Ik werk niet voor FSL, ik probeer mensen te helpen met de kennis die ik heb.

        Ik zal niet ontkennen dat er problemen zijn met de FSL, ondanks dat ik er nooit problemen mee heb. Dat is ook een beetje een kwestie van geluk. De kwaliteit van de sensor is dus niet verschrikkelijk slecht, maar jij hebt pech. De strubbelingen met de FSL zijn in veel gevallen terecht, maar in sommige ook niet. Meer dan eens zie ik problemen en klachten die voortkomen uit een gebrek aan kennis.

        Wat de oplossing voor jou is, weet ik niet. Een ding dat ik je wel wil meegeven is dat wat jij een naaldje noemt, geen naaldje is. Dat is een filament dat met een holle naald wordt ingebracht, en het is prima als die wat krom uit je arm komt. Daar liggen je problemen niet aan en het is geen productiefout.

        Ik hoop dat je in de toekomst wat meer gelukt hebt met de sensor, want zoals je zegt, het maakt je leven veel makkelijker.

        Groeten Sander

    • Momon

    Ik herkent de problemen niet en bent er zeer tevreden erover.
    Vinger prikken hoeft niet meer en ik kan scannen wanneer en hoe vaak ik maar wil.
    Ik kan ermee douchen en ermee de sauna in gaan.
    De alcohol doekjes zit er inderdaad niet meer bij, ik gebruik gewoon brillendoekjes van de Kruidvat.
    Ik weet niet welk telefoon je hebt maar met een iPhone werkt het perfect.
    En ik doe er twee weken mee met de sensor.

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.