Home Forums Hulpmiddelen Loslaten van de Sensor van FreeStyle Libre

Loslaten van de Sensor van FreeStyle Libre

Goedemiddag, Heeft iemand ervaring met het tussendoor loslaten van de sensor op de huid. Bij mij laten ze vaak los voordat de tijd verstreken is. En de Diabeteswinkel mag dan geen nieuwe sensor van Abbott afsturen voordat de periode verstreken is en dan heb je het probleem dat je enkele dagen of meerdere dagen niet meer kan scannen heel vervelend.
Graag een reactie van iemand die ook dit probleem heeft en hoe je dit kunt oplossen?

Met vriendelijke groet,
Peter Appelmans

    • koen

    Er zijn hierover erg veel berichten te vinden hier op het forum. Er zijn verschillende soorten speciale bandjes om de sensor op z’n plek te houden maar volgens mij is vooral skintac erg populair bij diegene bij wie dit voorkomt.

  • Hoi ik gebruik skintac doekjes hiervoor …ik ben zelf nu overgestapt naar dexcom g6 en krijg deze vergoed ik heb nog 2 nieuwe sets liggen als je interesse heb

  • Ja dezelfde ervaring hier. De plakker laat soms los door zweet of omdat ik het tegen iets aan stoot, deurpost bijv. maar ook wel eens zonder dat er reden voor is. Ik heb ook weleens gedacht dat ze de lijm op de sticker hebben aangepast. Aan het einde van de 7 sensors heb ik altijd een stukje kwartaal over. En nu dus dit kwartaal 6 sensors gekregen😟

  • Lees hier wat tips: https://kaio-dia.nl/2019/06/28/help-de-sensor-laat-los/ En ze verkopen ook mooie oplossingen er voor. Ziet er nog leuk uit ook. Hoop dat dit je helpt?

  • Ik heb sinds kort fsl en had wat losgelaten sensors, maar niets mee gedaan.
    Toen ik nieuwe nodig had en Bosman belde vertelde ze mij dat ik voor dat soort gevallen de fabrikant moet bellen, serie nummer doorgeven dan krijg je daar gewoon nieuwe voor.

      • Ben42

      Ik heb sinds kort fsl en had wat losgelaten sensors, maar niets mee gedaan.
      Toen ik nieuwe nodig had en Bosman belde vertelde ze mij dat ik voor dat soort gevallen de fabrikant moet bellen, serie nummer doorgeven dan krijg je daar gewoon nieuwe voor.

      Als Bosman dit heeft verteld, dan gaan ze toch wel even tekort door de bocht.
      Over dat “gewoon nieuwe voor”, dit is in een flink aantal gevallen niet zo.
      Abbott is niet al te scheutig met het vervangen van sensoren.

      (Uit meerdere bronnen heb ik het volgende beeld gevormd. Of dit beeld correct is of bijna correct of geheel niet correct is, dat kan ik niet controleren.)
      Het beleid: Sensors die niet functioneren of foute waarden aangeven worden een aantal keer vergoed. Komt dit regelmatig voor dat geeft Abbott als antwoord dat de sensor niet geschikt is voor de persoon en is er geen vervanging meer, ook wordt dan afgeraden de sensor nog te gebruiken.
      Sensoren die van de arm af vallen, die vervangen ze vaak helemaal niet, maar soms willen ze een dergellijke sensor wel vervangen.

      De afgelopen jaren was nogal onduidelijk wat het exacte beleid was en volgens mij werd het ook iedere keer anders en strakker. Bij 1 of 2 vervangingen doen ze meestal niet zo moeilijk, maar bij meerdere vervangingen gaan ze lastig doen. Ook weet ik niet of dit b.v. per jaar is of anders.

      Als Bosman ‘beweert’ dat je “gewoon” nieuwe krijgt dan hoor ik dat graag van je, dan ga ik daar Bosman op aanspreken. Overigens is het inderdaad zo dat bij problemen ze doorverwijzen naar Abbott en dit is volgens mij geheel volgens afspraak. Het is niet zo als bij normale producten dat Bosman verantwoordelijk is voor als het product bij een specifieke patient niet werkt. (Loslaten of rare waarden).

      Vriendelijke groet,
      Ben

  • Het blijft gedoe! Sensoren zelf betalen wordt een dure grap.

    Ik geef dan liever geld uit aan zoiets: https://kaio-dia.nl/product-category/dia-band-armband-beschermt-diabetes-sensor-of-pod/

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.