Home Forums Hulpmiddelen Medtrum A7

  • Devugh

Medtrum A7

Heeft iemand al ervaring met de Medtrum A7 pomp?

    • corrus

    Da’s toch alleen maar een sensor??

    • Devugh

    Nee hoor. Slangvrij systeem (vergelijkbaar met omnipod) wat eventueel te combineren is met een sensor:

    A7+ TouchCare® Systeem

    Slang-vrij semi-closed loop insuline-managementsysteem
    Integreert insulinepomp en CGM
    Voorspellende Lage Glucose Pompstop
    Kleuren touchscreen
    Toekomstige Updates naar HCP via Medtrum account

    • H1LL1E

    Beste Devugh,
    Ik ben aan het wachten totdat deze in Nederland op de markt komt (eind deze zomer is de verwachting). Ik heb gehoord van mijn dvk dat er vandaag een belangrijk gesprek was bij Medtrum.
    Mijn dvk heeft hem 3 dagen uitgeprobeerd en ze was er tevreden mee. Ook zal de patch pomp via een app bediend kunnen gaan worden. Niet alleen aflezen, maar echt alles. Dat is voor mij de grootste reden dan ik deze wil gaan uitproberen.
    Met mijn telefoon de fsl aflezen, vervolgens via een andere app de bolus via de boluswizzard toedienen.
    Ik heb wel een Nederlandse handleiding gekregen via de dvk, maar deze kan ik niet downloaden oid (via een beveiligde omgeving….)

    Ben je ik op zoek naar een nieuwe pomp? Of heb je hier via de dvk iets over gehoord? Ik ben wel benieuwd. Er is maar heel weinig op internet over deze pomp te vinden.

    Groeten Hilde

    • Devugh

    Beste Hilde,

    Excuus voor mijn late reactie. Kreeg geen mail dat er gereageerd was.
    De 4 jaars termijn van mijn pomp verloopt in oktober en het ziekenhuis bood ook de medtrum pomp aan. Inmiddels heb ik al wel een keuze gemaakt.
    De redenen die jij aan geeft zijn ook mijn argumenten om over te stappen van de omnipod naar medtrum. Daarnaast is het zo dat (als de cgm vergoed gaat worden voor een bredere patiëntenkring) deze naadloos te integreren is met de pomp. Wat ook nog meetelt is dat mijn ervaringen met Insulet (sinds zij de ondersteuning en levering hebben overgenomen van Mylife hier in Nederland/Europa) zeer negatief zijn.
    Helaas kan ik niet eerder dan januari 2021 berichten over de ervaringen met deze pomp omdat ik zojuist de kwartaallevering voor het laatste kwartaal 2020 van de omnipod heb ontvangen.
    Wel gebeld met Medtrum Nederland: zij gaven aan dat het A7 systeem nu wordt uitgerold in Nederland. De verwachting is dat de pomp eind september beschikbaar komt.

    Met vriendelijke groet,
    Leo

    • H1LL1E

    Beste Devugh,
    Ik heb ook geen bericht gehad, dus ik reageer ook laat. Maar de pomp is sinds gisteren in bestelling. Ik ben erg benieuwd. Als ik straks over ben zal ik mijn ervaringen wel delen.
    Groeten Hilde

    • Devugh

    Inmiddels sinds 16-10-2020 “aan de Medtrum pomp”.
    Dit zijn mijn eerste bevindingen tot nu toe:
    1 – Heel handig dat nu alles via de telefoon te bedienen is. Scheelt een hoop gesleep met spullen. Bovendien updates enz. ook via internet.
    2 – Het opstarten van een medtrum pod is wel wat bewerkelijker dan een omnipod.
    3 – Heb tot nu toe geen hinder van de stalen naald en het loodrechte inbrengen hiervan. Ik voel tijdens het inbrengen zelfs minder dan bij de omnipod.
    4 – Eerste Medtrum pod liet te vroeg los.
    5 – Bij het opstarten van een derde pod ging het (door mijn eigen schuld) twee keer mis. Deze pods (en ook die losliet) zijn vervangen door Medtrum. Even één keer terug geschakeld naar de omnipod (ook gezien het tijdstip 0.00 uur) om de volgende dag de fout te achterhalen.
    5 – Houdt vrij lang een rode plek van de pleister. Jeukt niet. Dit heb ik ook aangegeven bij Medtrum. De vervangende pods hebben een ander soort pleister welke ze nu blijkbaar aan het testen zijn in Zweden. Inmiddels deze 3 pods met andere pleister getest. Conclusies: plakken veel beter/zitten veel steviger. Minder en kortere roodverkleuring van de huid na verwijderen. Biedt perspectief voor de toekomst.
    6 – Ik hoop dat de bijbehorende cmg vergoed gaat worden ter vervanging van de free style libre. Semi closed loop systeem zou goed kunnen helpen tegen mijn hypo’s.

    Groeten Leo

      • Susan

      Hoi Leo,

      Mijn dvk zegt het volgende: ” Verder via de telefoon bedienen wat ik heb begrepen gaat nu nog niet maar waarschijnlijk volgend jaar.”

      Dat klopt dus niet als ik jouw verhaal lees?

      Grt.
      Susan

        • Devugh

        Dag Susan,

        Je dvk is inderdaad niet helemaal op de hoogte.
        Bedien op dit moment de pomp volledig via de telefoon.

        M.v.g. Leo

        • Susan

        Hoi Leo,

        Bedankt voor je antwoord en goed te horen dat de bediening via de telefoon werkt. Ik zal mijn dvk hierover informeren.

        Ik heb zelf nu de omnipod en mag in december een nieuwe pomp kiezen. Ik neig heel erg naar de medtrum A7 aangezien daar naar mijn idee meer vooruitgang in zit dan de omnipod. Deze heb ik inmiddels al 8 jaar en qua ontwikkeling vind ik het maar langzaam gaan.

        En inderdaad te hopen dat de bijbehorende cmg vergoed gaat worden. Er kan in ieder geval een cmg aan gekoppeld worden en dat is bij de omnipod nog steeds niet.

        Laatste vraag die ik nog heb is of je terug zou willen naar de omnipod of dat je met de Medtrum A7 net zo tevreden bent (of meer tevreden misschien)?

        Wederom bedankt!
        Grt.
        Susan

      • LiekeK

      HOi Leo,
      voor mij hetzelfde verhaal als bij anderen, ik mag vanaf januari over en gebruik nu de omnipod.
      Kun je iets zeggen over de gebruiksduur en het formaat in vergelijking met de omnipod?

      Alvast dank voor je reactie

      Lieke

    • Devugh

    Hoi Susan,

    Heb hiervoor ook 8 jaren de omnipod gebruikt.
    Hoewel er nog wel wat nadelen aan de medtrum zitten zou ik toch niet terug willen naar de omnipod. Het grootste voordeel is dat je niet zoveel mee hoeft te slepen. Nadeel is dat ik nu wel eens vergeet om te bolussen. Toch maar de bolusherinnering inschakelen.
    Mvg Leo

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.