Home Forums Behandelaren Meld je leveringsproblemen Abbott/Freestyle Libre

Meld je leveringsproblemen Abbott/Freestyle Libre

We verzamelen de klachten over de leveringsproblemen met de Freestyle Libre van Abbott.
Meld je problemen vooral zodat DVN daarmee verder kan. Wij verzamelen de klachten en gaan hierover (opnieuw) in gesprek met Abbott: Lees meer en meld via deze link.

UPDATE 2-5-2019: De leveringsproblemen lijken voorbij, ook zijn de beperkingen in het aantal sensoren opgeheven. Nieuwe gebruikers kunnen zich gewoon aanmelden in de FSL-webshop, zonder dat er een wachtlijst is. Lees meer in dit nieuwsbericht op DVN.nl.

    • Momo

    Ik heb mijn bestelling 16 juli geplaatst (direct ‘on hold’), te kort geleden dus om nu al ongeduldig te worden. Ik geef Abbott nog wel even de tijd om deze te verwerken.
    Gezien de berichten van anderen vrees ik echter dat er wederom enorme vertragingen zijn.

    Volgens een eerder bericht (4 juli 2018) van de DVN zou Abbott dit probleem echter moeten hebben opgelost:
    Leveringsproblemen FreeStyle Libre opgelost?

    Abbott blijft van alles beloven, maar er lijkt nog weinig verbetering te zijn.

    Hun monopoliepositie als enige aanbieder van dit product maakt het hun ook wel erg makkelijk om beloftes niet na te komen.

    Wat mij nog steeds ook bijzonder stoort is dat hun communicatie zo enorm slecht is. Je wordt als klant nergens van op de hoogte gebracht en krijgt alleen iets te horen als je zelf telefonisch (via e-mail is volkomen nutteloos, want die beantwoorden ze niet) contact opneemt.

  • Op 11 juli een bestelling geplaatst, maar vervolgens ‘on hold’. Op een vraag via het contactformulier wordt niet gereageerd.
    Zojuist gebeld met de klantenservice (0800 0228828). Daar wordt mij verteld dat de levering vermoedelijk pas weer in de eerste week van augustus gaat plaatsvinden. Tegen die tijd ben ik al op vakantie.

    De klantenservice heeft vaker de vraag/opmerking gekregen om met de klanten te communiceren over de leveringsproblemen, maar Abott doet daar niets mee.

    Als tip wordt wel gegeven dat je op ebay.de naar sensors kan zoeken. Daar worden ze te koop aangeboden door partikulieren.

    • Momo

    @chrisc “Als tip wordt wel gegeven dat je op ebay.de naar sensors kan zoeken. Daar worden ze te koop aangeboden door particulieren.”

    Wordt deze tip door Abbott gegeven???

    • @momo; dat klopt, door een dame van de klantenservice.

  • zojuist via email het volgende bericht van Abbott ontvangen:


    Geachte heer, mevrouw,
    In verband met uw recente bestelling, geplaatst op 11.07.2018

    Bestelnummer:
    NL000xxxxxxxx

    Hierbij informeren wij u graag over de status van uw recente bestelling voor het FreeStyle Libre systeem.

    De belangstelling voor het FreeStyle Libre systeem is momenteel wereldwijd uitzonderlijk hoog. Daarom loopt de uitlevering van bestellingen in Nederland vertraging op. We beseffen hoe belangrijk onze sensoren zijn voor het monitoren van uw glucose en verzekeren u dat wij alle moeite doen om deze kwestie op te lossen.
    Volgens ons systeem is uw bestelling op dit moment in de wachtrij geplaatst. Zodra uw bestelling leverbaar is en verzonden is, e-mailen wij u weer. Ons streven is om bestellingen binnen maximaal 3 weken na plaatsing te leveren.

    Helaas kunnen wij u geen exacte datum geven waarop uw bestelling zal worden verzonden. Onze klantenservice zal u dezelfde informatie geven.

    Wij beseffen dat dit ongemak voor u met zich meebrengt en bieden u onze excuses aan voor deze vertraging. We doen ons best om onze voorraden te vergroten zodat u zo snel mogelijk uw glucose weer kunt monitoren zoals u dat gewend bent.

    Hartelijk dank voor uw geduld en begrip.

    Voor up-to-date informatie over uw bestelling kunt u altijd op uw account inloggen en de status van uw bestelling zien.

    Uw FreeStyle team

    • Momo

    Zo, dat is pas een mooie manier om jezelf weer een paar weken de tijd te geven en je klanten heerlijk te laten bungelen!

    Ondertussen blijven ze dus wel nieuwe bestellingen en ons geld aannemen, maar leveren? Ho maar. Abbott is al zo lang aan het knoeien met leveringen, hun bedrijfsvoering is werkelijk een lachertje.

    En maar nieuwe klanten blijven aannemen …

    Welke slimme zakenman springt in dit gat en zorgt dat Abbott geduchte concurrentie krijgt?

    • Liv1

    Raar van Abbott dat zij de tip geven om op Ebay.de te kopen.
    Als ze het niet doen heb je nul garantie van Abbott lijkt me.
    Daarnaast kopen deze mensen dus de sensoren om ze vervolgens door te verkopen. Gezien de aantallen die te koop worden aangeboden. Met winst lijkt het bij sommigen, maar misschien ligt de prijs anders in Duitsland.

    Kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze mensen ze kopen, terwijl ze aan hen vergoed worden, om ze vervolgens te verkopen aan landen die niet geleverd krijgen…..

    • Liv1

    @chrisc ik heb op 10 juli besteld, in eerste instantie stond er de normale melding (ben kwijt wat dat is) en sinds vrijdag On Hold. Heb nog geen mail gekregen, wat dan gek is als jij een dag later besteld hebt.

    Vraag me wel af of ik nu na 25 dagen opnieuw kan bestellen, ook als er nog niet geleverd is…..

    De communicatie blijft om te huilen.

  • Vraag me wel af of ik nu na 25 dagen opnieuw kan bestellen, ook als er nog niet geleverd is…..

    Hoi Chrisc,
    De datum om te bestellen is minimaal 25 dagen na de vorige bestelling, niet de levering.
    Ik heb namelijk op 22 juni besteld, er is op 5 juli geleverd en ik kon gisteren al weer nieuwe bestellen.

    En maar nieuwe klanten blijven aannemen …

    Welke slimme zakenman springt in dit gat en zorgt dat Abbott geduchte concurrentie krijgt?

    Hoi Momo,
    Nieuwe klanten nemen ze tijdelijk niet aan (het is iig niet mogelijk via de website, telefonisch weet ik niet zeker)

    Aan alleen een slimme zakenman heb je niet zoveel..
    Als je iets gelijkwaardigs op de markt wil zetten moet je eerst een nieuwe sensor ontwerpen zonder de eventuele patenten te gebruiken. Het allemaal medisch goedgekeurd krijgen en dan de sensoren nog produceren. -> duurt jaren.

    De slimme zakenmannen zetten ze blijkbaar in Duitsland per opbod op eBay.

      • Liv1

      @jasper

      De datum om te bestellen is minimaal 25 dagen na de vorige bestelling, niet de levering.
      Ik heb namelijk op 22 juni besteld, er is op 5 juli geleverd en ik kon gisteren al weer nieuwe bestellen.

      Jij had je levering voor je nieuwe bestelling binnen. Ik bedoelde dus of ik op 4 aug kan bestellen als ik mijn bestelling van 10 juli nog niet binnen heb.
      Waarschijnlijk heeft nog niemand die ervaring gehad. Maar lijkt eraan te komen als ze nu aan meerdere mensen aangeven pas weer in augustus te gaan leveren.

    • Momo

    Inmiddels een week verder na mijn bestelling en ik heb nog niets van Abbott vernomen. Geen mail, niks. Het is dat ik via dit forum weet dat de kans groot is dat er pas in augustus (dat hopen we dan maar) weer sensors worden geleverd, maar bij Abbott zelf blijft het angstvallig stil.

    Hoe moeilijk is het om je klanten op de hoogte te houden? Dat zou al een hoop irritatie schelen!

    Ik ben nu weer overgegaan op vingerprikken helaas …

    • mack

    Ik heb op 12 juli besteld en na een week gebeld hoe het met mijn bestelling was. Ik weet niet meer wat ik voor antwoord kreeg, maar de volgende dag kreeg ik wel de eerder genoemde mail! Waarom loopt Nederland vertraging op bij het leveren als wereldwijd de vraag zo enorm is toegenomen? De sensor die ik op heb loopt nog 10 dagen. Ik ben toch wel heel erg benieuwd of ik vóór het einde van de looptijd mijn nieuwe sensors zal hebben!

    • Momo

    Zojuist ook dezelfde mail van Abbott gekregen, waarin ze zichzelf indekken door totaal geen zekerheid te geven over een eventuele levering.
    ‘Ons streven is om bestellingen binnen maximaal 3 weken na plaatsing te leveren.’

    Dan zou ik dus 6 augustus iets binnen moeten krijgen, maar dit is niet gegarandeerd …

    3 weken vingerprikken is niet iets waar ik heel vrolijk van word.

    Ik vraag me inderdaad ook af of er meer landen zijn waar de leveringen zoveel vertraging oplopen of dat Nederland de enige ‘gelukkige’ is. Is er iemand die daar iets over weet?

    Ik heb in ieder geval onderstaand (oud) bericht gevonden, weinig bemoedigend:

    FreeStyle Libre purchases “temporarily limited to two sensors per order” Posted on 23 March 2018

  • 11 juli heb ik de bestelling gedaan. 18 juli kreeg ik de mail waarin ze melden dat ze proberen de vertraging tot maximaal 3 weken te beperken.
    Vandaag is mijn laatste dag. Ik zie er verschrikkelijk tegenop om zolang te moeten vingerprikken.

    • Momo

    Er zit dus standaard 7 dagen tussen het plaatsen van de bestelling en de e-mail met excuses die Abbott verstuurd.
    Dat betekent dat Abbott bij het plaatsen van bestellingen al melding zou kunnen maken van vertragingen!

    In plaats daarvan accepteren zij gretig onze betalingen (die wel direct worden verwerkt) en laten ons 7 dagen bungelen, voordat ze melding maken van die vertraging.(Die dan vervolgens wordt gevolgd door hun streven naar een levering binnen 3 weken.)

    Niet erg fraai van Abbott en het zou hen sieren om de gang van zaken direct te melden op hun website, voordat je de bestelling plaatst.

    Duidelijkheid naar klanten is een groot goed!

    • Liv1

    Er zit geen standaard op. Ik heb 10 juli besteld, en nog steeds de mail niet gehad. Nav de berichten hier afgelopen donderdag gebeld. Antwoord was dat er vaker gemeld wordt dat de mail niet ontvangen is. Deel van de mensen heeft wel de mail ontvangen.
    Overigens heb ik nog steeds de mail niet ontvangen.

    Communicatie vanuit Abbott is echt bedroevend.

    • Milly

    Ik heb echt geen vertrouwen meer in Abbott, de stress van het lange wachten wat een diabeet niet ten goede komt, ik heb er geen goed woord meer voor over.

    • Ben42

    Milly schreef :
    Ik heb echt geen vertrouwen meer in Abott, de stres van het lange wachten wat een diabeet niet ten goede komt, Ik heb er geen goed woord meer voor over.

    Gelukkig zijn we niet verplicht om producten af te nemen van Abbott. Je kunt er gewoon voor kiezen om niet met dat bedrijf in zee te gaan.

    Er zijn veel bedrijven die mogelijkheden leveren voor het meten (of bepalen) van bloedsuikers. Niet allemaal even nauwkeurig, niet allemaal even betrouwbaar, maar er zijn veel mogelijkheden en de verwachting is dat die mogelijkheden in de toekomst nog uitgebreid zullen worden. Die uitbreidingen van mogelijkheden zullen over het algemeen moeten komen van grote bedrijven *), particulieren, kleine bedrijven, verenigingen, stichtingen en overheden betreden over het algemeen deze markt niet.

    Wat alternatieven voor sensoren :
    Dexcom
    Medtronic Enlite

    De communicatie van Abbott is lang niet optimaal, ook ik zou willen dat in dezelfde prijsrange er meer concurrentie was. Maar ik ben wel blij dat er bedrijven zoals Abbott zijn die mijn leven een stukje gemakkelijker maken.

    Ben

    *) Grote bedrijven hebben niet het alleenrecht voor het produceren van Bloed Glucose Meet en/of bepaal producten. Iedereen mag die markt in stappen. Echter buiten de grote bedrijven is er niemand die deze markt instapt.
    Gelukkig zijn er een aantal grote bedrijven die zich in deze markt begeven. Maar dit verplicht deze bedrijven niet om altijd aan onze wensen (of zelfs eisen) te voldoen. Zo kunnen de bedrijven zelf bepalen wat de prijs is voor hun producten en ook de levervoorwaarden mogen ze zelf vaststellen.
    Daarna hebben wij de keuze om af te nemen van een dergelijk bedrijf of niet. Prettig is dat we in een vrije wereld leven, die vrijheid is er voor ons ‘klanten’, maar die vrijheid is er ook voor de producenten.

    • Momo

    @ben42 Dat Abbott goed werk doet en dat we voornamelijk blij zijn met hun product dat is absoluut geen twistpunt. Ik ben zelfs zo blij met hun product dat ik het afschuwelijk vind om zonder te zitten. Met name omdat ik ook niet weet hoe lang dit gaat duren.

    De alternatieven die je noemt wijken qua prijsniveau zo ver van de Freestyle af, dat dit voor veel mensen met een klein budget geen serieuze overweging zal zijn.
    Dus onze keuzevrijheid is, op zijn zachtst gezegd, toch wel erg beperkt.

    Niet kopen is inderdaad ook een optie, maar daar schiet ik niet zo heel veel mee op en mijn gezondheid zeker niet.

    Gebruikers van deze sensor kunnen momenteel niet op de leveringen vertrouwen, dat is een simpel feit. En ik kan me dan ook prima voorstellen dat mensen nu even wat minder begrip op kunnen brengen voor ‘de andere kant van het verhaal’ (de kant van Abbott).

  • Ook ik ondervind problemen met de levering van de Libre en vind de houding van Abbott niet altijd even netjes.
    Ik kan ook, net als iedereen maar 2 sensoren tegelijk bestellen, ok, daar kan ik begrip voor opbrengen. Maar van de laatste 2 die geleverd zijn is er een kapot. En Abbott gaat deze sensor vervangen maar die wordt pas begin augustus verstuurd. En dat vind ik niet juist, nieuwe bestellen kan ik nog niet omdat dit binnen de 25 dagen valt en de vervanging komt dus ook nog eens laat. Gevolg: op vakantie zonder Libre, maandag aanstaande stopt de sensor die ik nu gebruik ermee en ik heb geen nieuwe meer. Dat wordt dus in mijn vingers prikken.

  • Abbot, ga u schamen!!!!!
    Wat jullie doen is ieder bedrijf onwaardig en eigenlijk door deze manier van werken hebben jullie geen bestaansrecht!
    Ik wacht al ik weet niet hoelang op mijn bestelling maar status blijft ON HOLD.
    |Dan moet je eens proberen te bellen, na 58! minuten nog steeds dat koelere deuntje maar niemand pakt op. Dan maar contact formuluier gebruikt maar u raad het al, daar wordt ook niet op gereageerd.
    Echt een grove schande, ik weet helaas geen enkele concurent die ook sensoren levert anders stapte ik direct over. Wat een bedrijf…..
    Ik wil graag eindigen met het volgende; GA JULLIE KAOPT SCHAMEN!!

    • Ik heb dus ook die schandalige problemen met aanschaffen FSL, veroorzaakt door Abbott. Alsof ze luxe artikelen maken/verkopen in plaats van medische waar je 7/24 van afhankelijk bent! En overleggen, klachten serieus laten behandelen is niet mogelijk, ze negeren gewoon al je vragen en opmerkingen. Kreeg vorige werk te horen dat FSL nu echt helemaal op zijn. De jongen van de klantenservice (zit in Lissabon trouwens, waar ze FSL niet verkopen) gaf aan zelf ook patiënt te zijn en dat ze hun bazen voor de zoveelste keer hadden gezegd duidelijk tegen hun patiënten te zijn, zodat die ergernis tenminste weg gast. HELP WAT NU

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.