Home Forums Behandelaren Meld je leveringsproblemen Abbott/Freestyle Libre

Meld je leveringsproblemen Abbott/Freestyle Libre

We verzamelen de klachten over de leveringsproblemen met de Freestyle Libre van Abbott.
Meld je problemen vooral zodat DVN daarmee verder kan. Wij verzamelen de klachten en gaan hierover (opnieuw) in gesprek met Abbott: Lees meer en meld via deze link.

UPDATE 2-5-2019: De leveringsproblemen lijken voorbij, ook zijn de beperkingen in het aantal sensoren opgeheven. Nieuwe gebruikers kunnen zich gewoon aanmelden in de FSL-webshop, zonder dat er een wachtlijst is. Lees meer in dit nieuwsbericht op DVN.nl.

  • Ik ben heel blij met de freestyle libre maar 2 v.d. 3 sensoren zijn nu al gesneuveld. 1x door per ongeluk stoten niet eens hard ofzo en nu tijdens het aantrekken van een kledingstuk wat ik ook nog voorzichtig deed. Ik belde de 1e keer met Abbott en toen deden ze al heel erg moeilijk met het opsturen van een nieuwe sensor. Nu durf ik eigenlijk al niet meer te bellen en ik kom straks dus tekort en moet dan met mijn strookjes gaan meten maar ik krijg er nu maar heel weinig omdat ik daar juist die sensoren voor had gekregen. Ik krijg er nu nog maar 50 en daarvoor had ik een extra machtiging wat al aangeeft dat ik veel moet meten en schommelende suikerwaardes heb. Als ik teweinig sensoren krijg en teweinig teststrips dan kom ik in de problemen…ik vind dit echt niet kunnen. Ik doe dit niet voor mijn lol en krijg nu steeds discussies aan de telefoon ! Ik vind echt dat dit probleem ernstig is en snel opgelost moet worden ! Die sensoren mogen gewoon niet zo makkelijk loslaten !!! En ook geen begrip bij Abbott !!!

    • Inderdaad wat een pech. Ja, Abbott is niet makkelijk met het nasturen van vervangende sensoren.
      Het valt mij op bij anderen dat ze de FSL niet aan de achterkant van de bovenarm aanbrengen maar aan de zijkant. Dat is zelfs op enkele instructiefilmpjes het geval. Met de sensor aan de zijkant heb je meer kans ergens tegenaan te stoten, maar met de sensor aan de achterkant van de bovenarm bijna niet.
      Verder kun je behalve iets eroverheen aan te brengen, zoals een band, ook nog extra goede huidlijm gebruiken, zoals Skin Tac. Dat heeft bovendien nog als extra voordeel dat er minder allergische huidreacties op gaan treden.

  • Je hebt wel pech met de sensoren. Er zijn op het trefpunt verschillende oplossingen vermeld: boord van een sok er om heen of een aanvoerdersband, fysiotape en allerlei extra plaksels. Kijk eens bij FreeStyle ervaringen of zoek op “sensor laat los”

    • tony64

    Abbott! Abbott ben vandaag 45 minuten in de wacht omdat mijn sensor sinds zaterdag kuren toon
    overdag gaat goed tijdens de nacht komt hij met lager glucose alarmen (3,5mml) vingerprik geeft 10,1 of meer en dat meermaals , toen ik eindelijk iemand aan de telefoon kreeg was een heel onvriendelijk iemand volgens mij een ongesteld dame ,die mij verteld dat het lag omdat ik sliep op de sensor en dus……………..STAAN GAAN SLAPEN!!!
    en dat was doei.
    Nu moet ik zegen dat de sensor als hij goed werkt een verademing is om niet meer te hoefden te prikken , helaas het is maar voor 50% betrouwbaar en dus als DP moet je goed in de gaten heb en bij twijfel prikken ,veel ,jammer een product die zoveel kost maar die niet compleet of goed ontwikkeld is , en de helpdesk is gewoon een zooitje.
    En nu praatten ze over FSL 3 een lachertje.

    • Anke

    Tja, ik ben heel tevreden over de FSL. Omdat je last hebt van niet kloppende waarden, moet je inderdaad gaan kijken wat de meest waarschijnlijke oorzaak is.
    Het is bekend, dat je te lage waardes krijgt als je op de sensor slaapt. Dus jouw gesprekspartner had gelijk! Het kan natuurlijk dat dat bij jou niet de oorzaak is, maar je gaat altijd uit van de meest waarschijnlijke oorzaak. Eerst die uitlsuiten. Dus probeer een aantal nachten op je buik of op je rug te slapen, en niet op e zij waar de FSL op je arm zit.
    ALs je een alarm krijgt in de nacht en direct meet, kan de waarde te laag zijn. Dit is meermalen hier gemeld. Als je 10-15 minuten wacht is de waarde meestal weer zoals hij ook ongeveer met de vingerprik is. Heel jammer als je daar gevoelig voor bent, maar probeer dus eerst een andere slaaphouding te vinden. Ik weet dat lang wachten irritant is, en als het antwoord je niet bevalt, is het nog veel vervelender. Maar om die dame aan de telefoon zo te beoordelen vind ik niet netjes.
    Succes met je andere slaaphouding.

    • tony64

    als ik op jou reactie goed lees lijk me of jij een medewerker van …maar goed deze forum is voor mensen die problemen hebben met FSL als jij niet heb wat doe je hier ?,goed voor jou ,wat vandaag is kan morgen heel anders zijn , en mijn relais was maar een heel kort en niet volledig de alarmen gaan niet alleen tijdens mijn slaap ook overdag en dan slaap ik niet. Ik heb niemand beoordeel alleen verteld hoe die (DAME ) mij dienst verleende beoordelen is niet te beoordelen. A.U.B laat we gaan tot de orde van de dag melden van problemen met FSL en niet anders. Verder berichten van jou Anke zal ik niet op reageren ,zonde van de tijd.

    • Ben42

    Hallo tony64,

    Dank je wel dat je ons wilt waarschuwen voor situaties waarin de FreeStyle Libre niet (helemaal) goed functioneert.

    Maar je reakties zijn niet altijd fatsoenlijk. Woorden als “…. ongesteld dame ….” kunnen echt niet, dit is onbehoorlijk. En ook de reactie naar Anke toe was onbehoorlijk. Dit forum is voor mensen met berichtgeving over Diabetes en alle aanverwante zaken. Deze draad is specifiek voor leveringsproblemen. Jouw berichtje in deze draad is dus ook niet helemaal ‘correct’ geplaatst, helemaal niet erg, maar val dan niet een ander aan.

    Je vraag: “wat doe je hier ?”, is dan gemakkelijk te beantwoorden Anke probeert een toelichting te geven. Dat doet ze (zeer waarschijnlijk) niet uit eigen belang, maar om mede diabeten te helpen.

    En wat betreft:
    …,jammer een product die zoveel kost maar die niet compleet of goed ontwikkeld…
    Inderdaad ik hoop nog op verbetering van het product en hoop ook dat er betere producten uitkomen. De kosten van het product zijn een stuk lager dan dat van de andere leveranciers. En als je vind dat er een beter product ontwikkeld moet worden, ik zou zeggen ga je gang. De huidige leveranciers zijn hard aan het werk om betere producten te maken, maar ik ben blij dat ze de Free style Libre nu al op de markt hebben gebracht en ook dat het nog niet is uitontwikkeld.

    Vriendelijke groet,
    Ben

    • Anke

    Ik ben gewoon een diabeet, geen werknemer van een bedrijf!
    Dank je Ben, dat je het voor mij opneemt. Ik probeerde inderdaad een toelichting te geven. En ik viel inderdaad over de woorden “een ongesteld dame” en probeerde daar zo voorzichtig mogelijk commentaar op te geven.

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.