Home Forums Bloedsuikerwaarden Niet werkende free style libre

Niet werkende free style libre

Hallo,

Zijn er meer mensen die ervaringen hebben met niet werkende sensoren? Mijn partner heeft van de laatste 4 sensoren 3 (!) die na het aanbrengen niet werken. Hij had af en toe weleens een niet werkende sensor maar sinds december zijn er meer die het niet doen dan wel. Buiten het feit dat het zeer frustrerend is, is het ook pijnlijk om de net opgeplakte sensor weer te moeten verwijderen. Hoor graag ervaringen.

  • Ook ik heb veel problemen. Geeft heel vaak LO aan maar met de strip 6.7 of oude meter nu 7.9
    Erg vervelend want kan nu niet vertrouwen op de Libre dus ook vinger prikken erbij. Bah!!

    • Mteters

    Hoi,

    De laatste levering Sensoren zijn bij mij ook erg slecht. 2 van de 7 sensoren werkte na 2 dagen niet meer. Dit is erg vervelend heb last van hypo unawareness. Heb de klacht ook bij Abbott neergelegd. Hoop dat de freestyle Libre 2 beter is!

    • Hoi Mteters

      Ik heb precies hetzelfde probleem!!
      Nooit geen last maar deze laatste levering is Drama!

      Op 2 van de 7 sensoren krijg ik “Glucosemeting werkt niet.wacht 10 minuten” Dit 2x en daarna “U sensor werkt niet….start een nieuwe sensor op” Steeds hetzelfde serienummer. Wel steeds tot nu toe nieuwe sensoren gekregen van Abbott. Voorheen nooit problemen gehad. Mijn vrouw en ik werken allebei in de zorg, dus aanbrengen gewoon via procedure.
      Foute batch?? Om radeloos van te worden.

    • BobD

    Ik heb dit probleem ook meerdere keren gehad, maar dit bleek achteraf te maken te hebben met het feit dat ik op de dag dat de oude sensor zou aflopen (bijv. om 12:00 uur) de nieuwe sensor al aanbracht (bijv. om 10:00 uur). De nieuwe sensor start dan direct op en is in principe vanaf 11:00 uur gereed voor gebruik.
    Als je echter wacht met het scannen van de nieuwe sensor tot de oude sensor aangeeft dat deze is afgelopen, dan is er ondertussen een uur verlopen vanaf de gereedmelding van de nieuwe sensor tot de eerste scan en in die gevallen geeft de nieuwe sensor de melding “Glucose meting werkt niet”.
    Dus het is dus zaak om na de gereedmelding van de nieuwe sensor niet te lang te wachten met het (voor de eerste keer) scannen van de sensor. Sindsdien heb ik dit probleem nooit meer gehad. Overigens heb ik van Abbott alle keren kosteloos een nieuwe sensor toegestuurd gekregen.

  • Dit begrijp ik niet. Ik plak al vijf jaar de nieuwe sensor 24 uur van te voren op, omdat anders de eerste dag er geen betrouwbare metingen zijn. Als de oude de volgende dag is afgelopen, scan/activeer ik de nieuwe en na een uurtje kan ik gaan meten met de nieuwe of ik nu gelijk scan of 1,5 uur na de activering. Dit zowel met de fsl 1 en 2. Het was wel handig toen ik overstapte van de 1 naar 2, dat ik de nieuwe FSL 2 eindelijk eens een uurtje eerder kon ik activeren dat de oude afliep door de 2 readers. Maar ja, dat is eenmalig.

    • wbree

    Ik had voorheen zelden een dergelijk bericht, maar sinds de nieuwe sensors geleverd worden heb ik dit meerdere keren per dag.
    Erg jammer.

    • Mo. H

    Ik hoop dat iedereen het probleem met de freestyle 2 goed aangeeft. Bij Abbot zeggen ze weinig problemen te ondervinden. Ze leggen vooral het probleem bij ons zelf terug. Plaatsen gaat niet goed, scannen te veel enz enz. Belachelijk. De defecte sensoren worden wel netjes vervangen. Inmiddels zijn wij er hier achter waar het probleem in zit.
    Onze zoon heeft al bijna 4 jaar de freestyle en nooit geen problemen gehad maar zodra hij de freestyle 2 kreeg was het gelijk fout. 6 sensoren achter elkaar die soms 1, 4, 6 dagen meegingen. Wat een frustratie. Alles afgebeld om iemand te vinden met een oplossing. Inmiddels gebruikt hij de sensor met z’n oude reader die een update heeft gehad maar waar de alarm functies zijn uitgezet. De laatste 2 sensoren gaan op deze manier weer gewoon 2 weken mee. Alleen vervelend dat de app op de telefoon niet aan te passen is. Maar ik hoop dat ze dit gaan oplossen.

      • Ben55

      Hoi Mo,

      Wat bedoel je precies met de app niet kunnen aanpassen?
      Ik gebruik de FSL2 sinds februari en scan deze zonder problemen met de app op de telefoon.
      De alarmen kun je naar believen in en uitschakelen

      Grt Ben

  • Heb ik ook afgelopen weken!

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.