Home Forums Bloedsuikerwaarden Onmogelijke onflexabiliteit van Abbott

Onmogelijke onflexabiliteit van Abbott

Sinds 2 maanden gebruik ik FreeStyle en nu FreeStyle 2 omdat er van de eerste 5 applicators die ik ontving 2 kapot waren en ik op een gegeven moment zelfs zonder zat. Ik krijg het spul geleverd via Bosman die een pluim verdient voor hun begrip en medewerking. Maar voor kapot spul moet je bij Abbott zijn en even de kapotte opsturen en nieuw ontvangen is er niet bij. Dit spul moet uit Frankrijk komen, nergens ligt iets klaar op de plank, je krijgt geen bevestiging van je meldingen en contacten met Abbott, het enige is dat het tot 5 dagen kan duren voor je iets gaat ontvangen, in de tijd van Corona is het niet mogelijk om het nieuwe spul op een ander adres te ontvangen omdat Abbott dit rechtstreeks van Frankrijk naar je huisadres stuurt en in deze keten kan niets veranderd worden, zelfs niet als je niet thuis bent en de dure applicators in ontvangst kan nemen. Er is geen enkel inzicht wanneer je eindelijk iets gaat ontvangen enz enz.
Een hopeloos slecht werkend systeem wat met een beetje moeite erg makkelijk verbeterd zou moeten kunnen worden dunkt mij. En dat er op korte termijn niet op een makkelijke manier is om dit simpel op te lossen begrijp ik gewoon niet, net als dat ik niet begrijp dat er van de 5 applicators 2 kapot kunnen zijn terwijl je voor 60€ per stuk toch wel enige vorm van kwaliteit en bijbehoren service mag verwachten.
Ik ga het nog even aankijken en anders weer gewoon terug naar de ouderwetse vingerprik om bloedsuiker te meten. Omdat ik hier nieuw ben vraag ik me af of ik de enige ben die door deze ellende heen moet of dat dit schering en inslag is.

    • havma

    Ik gebruik nu al ruim anderhalf jaar de free style libre. Tot nu toe nog nooit een kapotte sensor gehad.
    Een keer heb ik met een nieuwe sensor zelf iets fout gedaan, waardoor ik een melding kreeg dat ik een dag oude sensor moest vervangen. Op dat moment was ik niet op de hoogte dat je die kapotte sensor en zelfs de verpakking moest bewaren om eventueel terug te sturen. Dus toen ik een aantal weken later belde naar abbot over een extra sensor werd er in eerste instantie ook heel erg moeilijk gedaan. Wat dat betreft mag de voorlichting over hoe en wat wel wat beter. Jammer dat je gelijk al twee kapotte sensoren had, nogmaals, tot nu toe ben ik heel erg tevreden. Beter dan vingerprikken. Hoop dat het in de toekomst beter gaat. Maar je hebt wel gelijk dat je bij een dergelijk hulpmiddel, toch heel belangrijk, goede kwaliteit mag verwachten en ook betere nazorg.

    • Pedro

    Ik gebruik de FSL al sinds 2015 en ik kan niet anders zeggen dat ik uitermate tevreden ben. Tot begin 2020 heb ik altijd de sensoren zelf betaald en zelfs met die grote kosten van € 1.560,- per jaar vond ik deze sensoren hun geld dubbel en dwars waard. Over de klantenservice heb ik ook absoluut geen klagen, na die ruim 5 jaar gebruik heb ik ook wel eens een enkele sensor gehad die niet goed functioneerde zoals b.v. een te grote afwijking in de metingen. Ik heb altijd de sensoren vergoed gekregen en een vervangend exemplaar werd altijd snel opgestuurd, soms moest ik de oude terugsturen om deze te kunnen onderzoeken. Ik kan jouw uitspraak: “Een hopeloos slecht werkend systeem wat met een beetje moeite erg makkelijk verbeterd zou moeten kunnen worden dunkt mij. En dat er op korte termijn niet op een makkelijke manier is om dit simpel op te lossen begrijp ik gewoon niet, net als dat ik niet begrijp dat er van de 5 applicators 2 kapot kunnen zijn terwijl je voor 60€ per stuk toch wel enige vorm van kwaliteit en bijbehoren service mag verwachten.
    Ik ga het nog even aankijken en anders weer gewoon terug naar de ouderwetse vingerprik om bloedsuiker te meten.
    “. Ik wens je veel succes met het vinden van een beter systeem, wat ook nog vergoed wordt, ik denk dat je die niet zal vinden. Als je het meer dan 4 x per dag prikken in je vinger verkiest boven het gemak van de FSL dan snap ik je echt niet meer.
    Misschien heb je super veel pech gehad met jouw sensoren want dit kan ik absoluut niet herkennen in mijn jarenlange ervaringen met de FSL en Abbott

  • Op zich doet Abbott niet zo moeilijk als ’n sensor stuk is. Maar sensors die van de arm afvallen vergoeden ze niet. Geeft de reader ’n error aan en het blijkt dat de sensor het niet doet, dan sturen ze zo ’n nieuwe op. In de doos zit ’n retourenveloppe en dan stuur je de defecte terug. Inderdaad, het duurt ongeveer 5 dagen dat hij binnen is. Op post.nl kun je je pakketje volgen.
    Maar om terug te gaan naar de vingerprik kan ik even niet volgen.

    • Ben42

    We zien hier op het forum regelmatig nieuwe mensen langkomen, met een bericht waaruit frustratie en boosheid de hoofdmoot vormt. Vaak blijft het bij deze mensen bij een enkel of enkele berichten.

    Goed dat we als forum als boksbal voor deze mensen kunnen functioneren. Mensen kunnen hun frustratie een beetje kwijt. Maar vaak zie je deze mensen daarna niet meer terug.

    Wat betreft de FreeStyle Libre (1) en Abbott (2)

    (1)
    De FreeStyle Libre, een fantastisch product waar ik heel blij mee ben. Perfect ? Nee zeker niet, maar na ruim 6 jaar ben ik er nog steeds heel tevreden mee. Nu met de Libre 2 is er weer een verbetering en in de toekomst zullen er waarschijnlijk nog verbeteringen volgen.

    (2)
    Abbott en de klanten service. Een groot en Amerikaans bedrijf. Zij zijn zeer voorzichtig met het delen van informatie, ze zullen geen tips doorgeven van andere diabeten. Als je problemen hebt met de pleisters van de Libre, dan ben je op jezelf aangewezen. Met de hoeveelheid rechtzaken die in Amerika gevoerd worden is dit een begrijpelijke houding, maar ik wordt er ook niet blij van.
    Ja ze vervangen sensoren wel, maar niet al te vaak en niet al te gemakkelijk. Mee delen wat er mis was gegaan met een sensor hebben ze bij mij nog nooit gedaan. En ze hebben bij mij wel de toezegging gedaan dat ze dit wel zouden doen als het in mijn belang was, maar die toezegging zijn ze nooit nagekomen. (Omdat ze de sensoren maar beperkt vervangen, is het in mijn belang om te weten wat er is misgegaan).

    Er wordt ook nog wel eens geklaagd dat je voor 60 Euro toch een goed (wat het volgens mij is) product ‘MOET’ leveren. Andere vergelijkbare producten zijn 2 a 3 keer zo duur per jaar. Mensen die een ‘beter’ product kunnen vinden of zelf zouden kunnen leveren, breng ons op de hoogte. Maar dingen willen en de realiteit komen wel eens niet overeen. Ik ben blij met het Abbott product.

    Dank jullie voor het lezen van deze Rant,
    Ben

  • Ik heb sinds oktober 2020 de Freestyle libre 1 gehad en sinds januari 2021 de libre 2. Het is mij met de 1e versie niet gebeurt dat de sensor het tijdens de 14dagen niet meer deed, en nu met 3x een sensor versie 2, al 2x een nieuwe moeten plakken. Eerste keer was door “botsing” van mijn arm tegen deurpost, sensor plakrand los, geen goede waardes meer. 2e keer is vandaag en die ging na het douchen van 8 naar 4 naar “vervang sensor”. Net al gemaild naar abbot hopelijk wordt er iets mee gedaan.

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.