Home Forums Hulpmiddelen probleem met de libre 2 geen alarmen meer

  • m@rtin

probleem met de libre 2 geen alarmen meer

we gebruiken de libre 2 al ruim een jaar , kopen via marktplaats. echter sinds de laatste drie sensoren krijgen we signaal verlies tussen app en sensor dus geen alarmen meer wel werkt het scannen nog wel. dacht bij de eerste twee sensoren dat het aan de telefoon of app lag, maar nu met de losse scanner hetzelfde probleem geen verbinding dus ook geen alarmen. abbott gebeld die willen niet helpen omdat het waarschijnlijk een niet in nederland geleverde sensor is. iemand bekend met dit probleem?
groet
m@rtin

    • m@rtin

    ik weet het probleem ik heb nu een lijst van abbott en het is een productie fout , sensoren zijn wel gewoon als de libre 1 te gebruiken . ik heb er vijf helaas

  • Ik heb nog 3 sensoren over voor Freestyle 2….

    Ik heb nu dexcom vandaar

    • G.J

    Had ik ook Bluetooht uitgezet en nu is het prima

  • Ik heb zojuist Abbott gesproken over het niet door melden van alarmen. Nadat de bloedsuikerwaarde onder of boven de ingestelde grenswaarde komt geeft m’n iPhone 1 of 2 maal een alarm door en daarna niet meer.
    Gisteren zakte de bloedsuiker na alarm tot 2.2 zonder verdere alarmeringen. Volgens Abbott moet het alarm om de 5 minuten herhalen als de waarde onder de grenswaarde is.
    Advies van Abbott was nieuwe sensor plaatsen maar ook deze was niet betraouwbaar met zelfde probleem. Nu weer op advies nieuwe geplaatst. Iemand daar ook last van?

    • Bij mij is het omgekeerd. Dr app (android) geeft aan dat geen alarm bescjikbaar is, maar ze doen het wel.
      Behalve als ik stop meteen duursport. Dan krijg ik geen alarm en kan ik ook niet scannen. Ik moet dan 10 minuten wachten. Volgens de helpdesk is dan misschien de temperatuur te hoog van de sensor. Gebeurt geregeld. Erg lastig want ik heb geen idee hoe hoog of laag de glucose is.

      • Ik heb precies hetzelfde. Geen alarm beschikbaar maar wel alarm aangeven. Bij is dat bijna dagelijks. Kan dan idd ook niet scannen en moet dan 10 min wachten. Echt irritant. Als iemand de gouden tip heeft dan hoor ik het graag.

    • Krammie

    Helaas ervaar ik ook sinds enkele dagen probleem met alarm info bij te hoge of te lage bloedsuiker. Ik heb de sensor geheel volgens de instructies geactiveerd via mijn Samsung Smartphone A53. Heb telefonisch kontakt gehad met Abbott. Konden niet aangeven wat de oorzaak zou kunnen zijn. Gaven aan dat ze een nieuwe sensor zouden zenden. Heb vervolgens een nieuwe sensor geplaats en die geeft ook weer de zelfde foutmelding. Te weten: Signaalverlies. Alarmen zijn niet beschikbaar. Scan de sensor. Op de telefoon wordt aangegeven: Alarmen zijn alleen beschikbaar als u een FreeStyle Libre 2 Sensor met dit apparaat start en dat heb ik gedaan. Is er inmiddels iemand die de oplossing voor dit probleem heeft?
    Ik draag een Samsung Watch4 Classic. Kan die de storende factor zijn voor de signaal problemen? Wie oh wie heeft de oplossing?

    • Viper

    Idem hier. Sinds een week of 2 heb ik het gevoel dat de alarmen niet (altijd) meer betrouwbaar worden gegeven terwijl dat in de voorgaande jaren probleemloos werkte bij mij. Ook hier regelmatig de melding dat “alarmen niet beschikbaar zijn”. Het herstarten van mijn telefoon lost het euvel soms op, wat mij doet vermoeden dat het iets in de Freestyle libre app zelf is. Wanneer ik in de app-store bij de app kijk, zie ik veel berichten van mensen met hetzelfde euvel én ook reacties van Abbott dat eraan gewerkt zou worden….

    Oorzaak van dit euvel ligt zo te lezen aan de App-update van 7 november.

    • AdriO

    Ik heb dit ook een paar keer gehad en hiervoor een vervangende sensor gekregen. Toen was Abbott nog een beetje meegaand. Mijn dvk gaf me ook wat input en vertelde me dat ik dan mogelijk een paar keer te snel achter elkaar had gescand.
    Tot nu toe lijkt dat een oplossing. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

    Nu nog voor mijn andere issues. Enfin, we houden vol.

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.