Home Forums Hulpmiddelen probleem met de libre 2 geen alarmen meer

  • m@rtin

probleem met de libre 2 geen alarmen meer

we gebruiken de libre 2 al ruim een jaar , kopen via marktplaats. echter sinds de laatste drie sensoren krijgen we signaal verlies tussen app en sensor dus geen alarmen meer wel werkt het scannen nog wel. dacht bij de eerste twee sensoren dat het aan de telefoon of app lag, maar nu met de losse scanner hetzelfde probleem geen verbinding dus ook geen alarmen. abbott gebeld die willen niet helpen omdat het waarschijnlijk een niet in nederland geleverde sensor is. iemand bekend met dit probleem?
groet
m@rtin

    • m@rtin

    ik weet het probleem ik heb nu een lijst van abbott en het is een productie fout , sensoren zijn wel gewoon als de libre 1 te gebruiken . ik heb er vijf helaas

      • RensK

      Ben erg benieuwd naar de lijst van Martin. @m@rtin: kan ik die van je krijgen? Ik heb nl ook gedurende twee sensoren geen alarmen meer gehad en met één sensor daarvoor hele afwijkende waarden. Ook bij mij geeft de app constant aan dat ik mijn sensor moet scannen en dat alarmen niet beschikbaar zijn. Ik dacht dus al aan een ‘maandagochtend’ serie. Misschien geeft de lijst daar duidelijkheid over?
      Verder sluit ik niet uit dat de Librelink app een probleem heeft met Android 13. Ik heb mijn Samsung A52s begin december geupdate. Volgens mij zijn toen de problemen met de alarmen en het verliezen van de connectie begonnen. Kan het zijn dat bij meerdere mensen de problemen begonnen na de update naar Android 13?

        • Mr. M

        Rens, je reageert op een post van 2 jaar oud. Weet niet of Martin daar nog een notification van krijgt.
        Ik zou trouwens Abbott effe contacten ivm Androis 13.
        gr Marten

      • Uit mijn andere bijdrage: Hier is een link met welke telefoons de app zeker werkt https://www.freestyle.abbott/nl-nl/ondersteuning/compatibiliteit.html

      • Ik heb ook een 13 alarmen doen het ook niet.wie komt met oplossing

  • Ik heb nog 3 sensoren over voor Freestyle 2….

    Ik heb nu dexcom vandaar

    • G.J

    Had ik ook Bluetooht uitgezet en nu is het prima

  • Ik heb zojuist Abbott gesproken over het niet door melden van alarmen. Nadat de bloedsuikerwaarde onder of boven de ingestelde grenswaarde komt geeft m’n iPhone 1 of 2 maal een alarm door en daarna niet meer.
    Gisteren zakte de bloedsuiker na alarm tot 2.2 zonder verdere alarmeringen. Volgens Abbott moet het alarm om de 5 minuten herhalen als de waarde onder de grenswaarde is.
    Advies van Abbott was nieuwe sensor plaatsen maar ook deze was niet betraouwbaar met zelfde probleem. Nu weer op advies nieuwe geplaatst. Iemand daar ook last van?

    • Bij mij is het omgekeerd. Dr app (android) geeft aan dat geen alarm bescjikbaar is, maar ze doen het wel.
      Behalve als ik stop meteen duursport. Dan krijg ik geen alarm en kan ik ook niet scannen. Ik moet dan 10 minuten wachten. Volgens de helpdesk is dan misschien de temperatuur te hoog van de sensor. Gebeurt geregeld. Erg lastig want ik heb geen idee hoe hoog of laag de glucose is.

      • Ik heb precies hetzelfde. Geen alarm beschikbaar maar wel alarm aangeven. Bij is dat bijna dagelijks. Kan dan idd ook niet scannen en moet dan 10 min wachten. Echt irritant. Als iemand de gouden tip heeft dan hoor ik het graag.

    • Ik ben nu aan de 5e sensor en nog doen de alarmen het niet

    • Krammie

    Helaas ervaar ik ook sinds enkele dagen probleem met alarm info bij te hoge of te lage bloedsuiker. Ik heb de sensor geheel volgens de instructies geactiveerd via mijn Samsung Smartphone A53. Heb telefonisch kontakt gehad met Abbott. Konden niet aangeven wat de oorzaak zou kunnen zijn. Gaven aan dat ze een nieuwe sensor zouden zenden. Heb vervolgens een nieuwe sensor geplaats en die geeft ook weer de zelfde foutmelding. Te weten: Signaalverlies. Alarmen zijn niet beschikbaar. Scan de sensor. Op de telefoon wordt aangegeven: Alarmen zijn alleen beschikbaar als u een FreeStyle Libre 2 Sensor met dit apparaat start en dat heb ik gedaan. Is er inmiddels iemand die de oplossing voor dit probleem heeft?
    Ik draag een Samsung Watch4 Classic. Kan die de storende factor zijn voor de signaal problemen? Wie oh wie heeft de oplossing?

    • Viper

    Idem hier. Sinds een week of 2 heb ik het gevoel dat de alarmen niet (altijd) meer betrouwbaar worden gegeven terwijl dat in de voorgaande jaren probleemloos werkte bij mij. Ook hier regelmatig de melding dat “alarmen niet beschikbaar zijn”. Het herstarten van mijn telefoon lost het euvel soms op, wat mij doet vermoeden dat het iets in de Freestyle libre app zelf is. Wanneer ik in de app-store bij de app kijk, zie ik veel berichten van mensen met hetzelfde euvel én ook reacties van Abbott dat eraan gewerkt zou worden….

    Oorzaak van dit euvel ligt zo te lezen aan de App-update van 7 november.

    • AdriO

    Ik heb dit ook een paar keer gehad en hiervoor een vervangende sensor gekregen. Toen was Abbott nog een beetje meegaand. Mijn dvk gaf me ook wat input en vertelde me dat ik dan mogelijk een paar keer te snel achter elkaar had gescand.
    Tot nu toe lijkt dat een oplossing. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

    Nu nog voor mijn andere issues. Enfin, we houden vol.

    • Impuls

    Wij hebben het zelfde probleem. “Signaal verlies. Alarmen zijn niet beschikbaar”
    Vandaag met Abbott Diabetic Care 0800-0228828 gebeld. Heel netjes te woord gestaan. Probleem zit in de Adroid update 13, die niet goed correspondeert met de Libre App. Abbot werkt aan het oplossen van dit probleem.
    Voor de tussen liggende periode ontvangen we een losse reader, die wel de alarmen registreert en zendt. Deze kan samen met de app op de telefoon gebruikt worden (voor doorzenden van de gegevens naar LibreView en LibreLinkUp) . Echter de nieuwe sensor eerst met de reader scannen en dan met de app.
    Als het goed is ontvangen we de reader binnen 3-5 werkdagen. We wachten het af.
    Alle medegebruikers van Freestyle met dit probleem, succes.

  • O0k hier veel problemen met de alarmen. Als je belt krijg je altijd te horen: op dit moment is het drukker dan normaal. Ik heb nu een klachtenformulier ingevuld en het antwoord: het is drukker dan normaal dus het kan even duren haha.
    Ik begreep van andere leden dat het aan de update ligt. Kan goed zijn. Maar op FB altijd mooie wervende berichten vanuit Abbott maar eens erop zetten wat er aan de hand is ho maar. Dan zou het gelijk ook een stuk rustiger zijn bij de klantenservive.

    Het vervelende is dat je gewend bent geraakt aan de alarmen en daar ook op bent gaan vertrouwen. Nu vind ik het snachts gewoon vervelend als ze uitstaan

  • Hier hetzelfde probleem. Na update van de Androidversie zijn alarmen niet meer beschikbaar. Heel vervelend als je wel vertrouwd op je alarmen tijdens werk o.i.d. Vooral ’s nachts heb ik veel baat bij alarmen omdat ik ’s nachts altijd stijg in waarde. Door het alarm word ik wakker en kan ik wat Rapid bijspuiten.

    Als iemand de oplossing / tip of truc heeft, hoor ik, en velen met mij, die graag.
    Scannen werkt wel gewoon, alleen alleen geen alarmen meer…..

    Heeft net nog zin om Abbott te bellen hierover?

    • Mr. M

    Tja, heel vervelend. Abbott bellen? Och, in Engeland schreeuwen ze moord en brand: https://www.diabetes.co.uk/forum/threads/freestyle-libre-2-constant-false-signal-loss-alarms.181987/page-3
    Ik denk dat er snel weer een update komt, want dit gaat Abbott geen goed doen.

    • Robina

    Deze week veelvuldig met Abbott gebeld over het niet meer beschikbaar zijn van de alarmen op de telefoon. Er werd mij aangeraden om met Abbott te bellen voordat ik een nieuwe sensor opstart. Dit gedaan maar het bood geen soelaas. Abbotts ‘oplossing’ was dat ik bij Mediq moet vragen naar een nieuwe reader die alarmen weergeeft of een nieuwe telefoon moet aanschaffen. Ik kan voor > € 300 een nieuwe telefoon aanschaffen uit de aangepaste lijst met compatible telefoons maar wie garandeert mij dat Abbott dan net die telefoon die ik heb uitgekozen niet uit de lijst knikkert. Bovendien werkt mijn huidige telefoon nog naar behoren, behalve dan met de LibreLink App. Het stuit mij tegen de borst om in deze tijd van zuinig moeten zijn met geld en grondstoffen steeds maar nieuwe telefoons aan te moeten schaffen.

    • Mr. M

    Geen nieuwe tel kopen. Abbott moet dit oplossen en wel snel. Het is hun probleem, niet de tel, niet jij.
    Deze multinational zou zich moeten schamen, want er is geld zat.

    • Cari

    Ook bij doet het alarm het niet meer sinds de update van mijn telefoon, heel irritant, ik lees nu dus hier dat het toch daar door komt. Hopelijk komt er snel een update van de app, anders ga ik ook een nieuwe scanner aanvragen! Hoorde alleen dat daar weer problemen mee was qua levering.

  • Hallo allemaal. Ik heb 22 december hier ook gemeld dat het niet meer werkte.

    VANMORGEN NIEUWE ANDROID UPDATE GEHAD. ALARMEN WERKEN WEER :)

    • Herstel. Ik denk dat ik wat te enthoudiast was. Na de update deden de alarmen het heel even. Nu zit ik weer op hetzelfde probleem. Nog steeds niet opgelost. Excuses voor de voorbarige euforie …

    • Cath

    Sinds de update van mijn Samsung A52 werken bij mij de alarmen ook niet meer. Bij de telefoonwinkel hebben ze nagekeken waar het aan zou kunnen liggen echter zonder resultaat. Vandaag nadat de sensor afgelopen was de app opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas de alarmen werken nog steeds niet. Stressvol en heel irritant.

    • Mr. M

    In Engeland geeft Abbott soms een gratis reader, omdat dit grapje eigenlijk gewoon gevaarlijk is. Hebben jullie dat al eens geprobeerd?

    • Cath

    Vandaag voor iets anders met Abbott NL gesproken. Het probleem ligt bij de grote update van Android een paar weken terug. Men is iom Android om het probleem zsm op te lossen.

    • SEZ

    Hier ook sinds de update van 1 dec. problemen. Soms lijkt het verholpen te zijn en krijg ik ineens wel een melding om vervolgens weer de melding te krijgen dat er signaalverlies is. Ik had een Samsung galaxy S20+ en heb nu een Samsung galaxy S21FE. Maar beide telefoons hebben hetzelfde probleem. Hoop dat er snel een oplossing komt want ik merk wel hoe snel ik gewend ben aan deze functie.

  • Bij mij het zelfde probleem. Wanneer komt de oplossing.
    Waarom krijgen wij geen reader?

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.