Home Forums Hulpmiddelen Sensorfout 373 "Probeer opnieuw binnen 10 minuten"

  • YS05

Sensorfout 373 "Probeer opnieuw binnen 10 minuten"

Hallo iedereen,
Ik ben sinds twee weken overgestapt naar Libre 2. Bij mijn eerste sensor kan ik 2x scannen, waarna ik drie uur lang foutcode 373 (10 min) kreeg. Nieuwe sensor geplaatst, deze werkte perfect. Nu nogmaals een nieuwe geplaatst, zelfde probleem. 1x kunnen scannen, lage waarde, en daarna uur lang foutcode 373. Is dit een gekend probleem? Zeer frustrerend en ik zit aan 4 sensors op 2 weken tijd…

Alvast bedankt.

  • Hoi YS05,

    Soms heb je pech inderdaad. Wat jij beschrijft heb ik ook wel eens gehad. Ook wel eens twee sensors kort na elkaar verbruikt. 4 in 2 weken is wel wat veel idd.

    Ik zou support van Abott bellen. Dat werkt beter dan email is mijn ervaring. Eerlijk gezegd zou ik dat al gedaan hebben zodra de eerste sensor er mee ophield.

  • Hallo,
    Ik heb jaren nooit een probleem gehad.
    Maar de laatste 2 maanden heb ik hetzelfde probleem als jij.
    Ik belde met de helpdesk van Abbott en heb wel 4 nieuwe sensors gekregen, zonder probleem.
    Maar het is niet plezant.
    We vertrekken op vakantie en ik moet meerdere sensors meenemen, omdat ze misschien niet werken.
    Hopelijk lossen ze het probleem snel op bij Abbott.

    • Vetje74

    Hoi,
    Altijd je doosje incl. Materiaal en folie met serienummer ed bewaren van de nieuw geplaatste sensor.
    Gegevens van problemen noteren, aard en duur van probleem etc.
    dan bellen met klantenservice van Abbott.
    In geval van andere afwijkingen:

    Voer eerst een vingerprik* test uit ! (bij voorkeur nadat je de sensor 24 uur hebt gedragen en/ of er sprake is van een stabiele situatie ten aanzien van de glucosewaarden (de trendpijl op de reader en/ of FreeStyle LibreLink app horizontaal).
    Indien je in het bezit bent van een FreeStyle Libre reader dan kun je gebruik maken van de ingebouwde strippoort aan de onderzijde van de reader. Je kunt hiervoor FreeStyle Precision teststrips gebruiken (onder meer verkrijgbaar via een –online- apotheek).
    Wacht na de vingerprik 5-10 minuten en scan dan de FreeStyle Libre sensor.
    Noteer bij de eerste vergelijking het volgende;

    1. Serienummer sensor
    2. Datum en tijd van plaatsing sensor
    3. Serienummer reader
    4. Lotnummer en vervaldatum strips
    5. Tijdstip Vingerprik
    6. Gemeten vingerprik waarde
    7. Richting trendpijl tijdens vergelijkingsperiode
    8. Tijdstip sensorscan
    (5 – 10 min later, trendpijl horizontaal)
    9. Gemeten sensor waarde

    Bij de tweede en derde vergelijking heb je alleen de resultaten nodig van 5. tot en met 9.
    Nadat je de vergelijkingen hebt genoteerd en mochten er onverhoopt blijvend grote verschillen in meetwaarden zichtbaar zijn, dan kun je bellen op werkdagen tussen 08.00-17.30uur naar het gratis nummer 0800 0228828. Hou indien mogelijk de sensor op de arm. Wij kunnen dan samen nog een test uitvoeren.
    Het is van belang dat je de vergelijking bij voorkeur uitvoert met een Abbott bloedglucosemeter (Freestyle Libre, Freestyle Lite, Freestyle Insulinx).

    * als aangegeven in onze Gebruikershandleiding: Je moet een vingerpriktest met een bloedglucosemeter uitvoeren tijdens periodes van snel veranderende glucosespiegels, wanneer de interstitiële glucosegehaltes een onnauwkeurige weergave kunnen zijn van de bloedglucosespiegels, als het systeem hypoglykemie of dreigende hypoglykemie meldt of als symptomen niet kloppen met de metingen van het systeem.

    • Ik vind het een prachtig verhaal maar ik denk dat het tijd wordt dat Abbott goede sensors gaat leveren in plaats van de troep die ze nu gebruiken, ik heb al ik weet niet hoeveel van die sensors terug gestuurd maar het enigste wat Abbot lijkt te doen is ze vervangen voor andere sensors maar het probleem wordt niet aangepakt want van alle sensors die worden opgestuurd is de helft besmet met hetzelfde probleem. Voor mij is FSL2 niet meer betrouwbaar als er afwijkingen zijn van 8 of meer.
      Met vriendelijke groet.

  • jan tot aug 22 heb al 4 reader verbruikt elke keer zelfde probleem wil niet meer opladen of stopt er mee en doet niks meer en meerdere keer ABBOTT gebeld en kapotte reader terug sturen wordt onderzocht ( hun antwoord )
    wordt gewoon weer heregebruikt voor volgende patient ABBOTT doet hier niks aan probleem elke keer zelfde probleem …hoop geld opstrijken…
    wanneer komen ze nu keer tot inzicht reader erg slechte kwaliteit zijn en sommige mensen zijn hier afhankelijk van wordt gewoon aan je lot overgelaten

  • had fsl… garantie verlopen en kreeg automatisch de 2….
    bij de eerste had ik nooit problemen, bij de 2 geeft hij vaak een fout en moet ik hem er wel 6 x langshalen met mijn telefoon.
    voordat ik eindelijk een waarde heb…de eerste paar dagen gaat nog wel.maar hoe langer hij zit hoe vaker ik het heb….
    heel irritant

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.