Home Forums Hulpmiddelen Signaalverlies FSL2

Signaalverlies FSL2

Ik gebruik al geruime tijd de FSL2 en op zich ben ik best wel tevreden. Alleen die signaalverliesalarmen! Platweg gezegd, daar word ik schijtziek van. Ik heb het een tijdje bijgehouden en elke sensor geeft meerdere alarmen, met een gemiddelde tussen de 20 en 30 per sensor, terwijl m’n telefoon zich binnen de voorgeschreven 6 meter van de sensor bevindt. Ik heb het al eens gemeld bij Abbott en hun oplossing was de cache op m’n telefoon legen, de app verwijderen en weer installeren. Heb dat al verschillende malen gedaan, maar helpen doet dat niet. Onlangs weer bij Abbott gemeld, maar verder dan “Het spijt ons, dat je nog steeds last hebt van het signaalverlies alarm. Wij hebben de klacht doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling” komen ze niet. Vervolgens hoor je niets meer. Ik heb dan ook niet het idee dat het Abbott veel interesseert. Ik heb er geen verstand van, maar het zou me niet verbazen dat het gewoon een softwareprobleem is, en dat moet toch op te lossen zijn? Herkenbaar probleem?

  • Beste pokerface,

    Ik ken dit probleem en ik heb de app.verwijderd en nieuw geïnstalleerd. Het probleem blijft,sluit mijn mobiel helemaal af en dan gaat het goed,maar voor effe. Gisteren heb ik mijn ochtend verwerking niet kunnen doen,want achter af was alles kwijt. Geen waarde en notities.

  • Zie mijn reactie bij FSL ervaringen

  • Hallo,
    Heb de zelfde problemen,
    laatste update naar Android 13 gedaan maar
    blijft problemen geven,
    Als de ik de NFC chip aan en uit zet gaat het goed.Vraag mij af als het geen compatibiliteit probleem is met andere programma’s die ook de NFC chip gebruiken.

    • Lesley

    Goedemorgen allen,

    Signaalverlies is zacht uitgedrukt na 12 dagen houdt het gewoon op met meten! Krijg niets meer door wat ik ook doe oa. app opnieuw installeren tel (iPhone 11 ProMax) opnieuw opstarten alle geschiedenis leegmaken niets helpt. Wil nu toch overleg plegen met DVK om iets anders te krijgen. Dit FSL2 werkt gewoon niet goed, waardes veel te hoog schieten van 5.6 naar de 23 en dan denk ik wat nu insuline bijspuiten dan toch ouderwetse meeting vingerprik die blijkt dan geen verhoging te geven. Vindt het heel vervelend je word gewoon opgejaagd om meer te gaan spuiten. Nou raak ik niet zo heel snel in paniek maar lees wel andere verhalen hier op het forum.

    Gr Lesley

    • Mr. M

    Ik vind het moeilijk om hierop te reageren, maar doe het toch maar ;)
    Als de sensor er met 12 dagen mee stopt, is het Abbott bellen en je krijgt een nieuwe. De oude opsturen. Kunnen ze meten wat er aan scheelde.
    Mij sensoren zijn altijd spot on. Vandaag nog 12.6 waarde, ik dacht wat hoog, bloedprik 12.2, na 5-10 min geeft de sensor ook 12.2
    Ik heb wel in feb eentje gehad die consequent 10% te hoog zat. Maar die had ik echt lekker geplaatst en ook voor het eerst in een andere arm. Kreeg geen nieuwe trouwens, dan moet ie in drie metingen 15% te hoog zitten.
    Signaalverlies, ik heb de Juggluco app ernaast en die alarmen gebruik ik. Dus de alarmen in de Libre app staan uit. En heeft de libre app ook geen BT verbinding.
    Ik heb wel eens een sensor “no connecton” error, maar herstart telefoon lost dat dan weer op.

    Als trouwens de waarden op en neer vliegen, krijg je ook verbindingsproblemen lees ik elders.

    Anyway, hoop dat dit een beetje helpt. gr Marten

    • Lesley

    Hoe kan ik meeting verrichten als de sensor het niet doet? Dit is de 2e uit nieuwe serie die ik ontvangen heb. Na 12 dagen is het ouderwets vinger prikken op dag 15 nieuwe sensor in arm om einde goed uit te komen als er nieuwe worden afgestuurd.

    • Mr. M

    Wat ik probeer te zeggen is dat je met een andere app een double check kan doen.
    Hoe weet je dat de sensor stuk is? Kan ook de combinatie app/tel zijn.

  • Ben prima tevreden met de sensor, maar de alarmen heb ik allang uit gezet. Vaak doen ze het helemaal niet. OF ze gaan af als je in het theater zit.

    Ik heb het een gewoonte gemaakt om regelmatig te scannen en mijn bloedsuiker te weten. tis net als in je spiegels kijken met autorijden, op een gegeven moment weet je niet beter.

  • idd. irritant, ik heb sinds kort de fsl 2 maar gebruik alleen de scanner .
    bij de 1e sensor die ik gebruikte had ik slechts enkele malen signaal verlies, bij de 2e sensor die ik daaropvolgend plaatste was het enkele malen per dag, bij de 3e ging het alarm vele malen per dag en ook lange tijd achtereen; om gek van te worden. zit nu 11 dagen achtereen met 4e sensor en nog niet eén keer signaalverlies; ik heb de indruk dat de kwaliteit vd sensoren niet altijd goed is.
    ik heb het bij abbott gemeld, nog geen antwoord gehad, ik ga in het vervolg niet meer zo lang sukkelen met zo’n gammele sensor en overleggen tot vervanging; zij stelken dat je min. 2 uur signaalverlies moet hebben om tot vervanging te mogen besluiten maar dat is ook niet reeel als dat ding er steeds uit ligt als je wilt meten. ik denk dat het bij jou niet aan je telefoon ligt maar aan een gammele sensor, overleggen met abbott zou ik zeggen en kwaliteit eisen ( nieuwe sensor)

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.