storingen Freestyle Libre 2
Ik heb onlangs voor proef een sensor gebruikt omdat mijn bloedsuikerwaarden erg van slag zijn door prednison gebruik. Ik kan mijn suiker met medicijnen onder controle houden en hoef nog geen insuline te spuiten. Dus vervolg sensoren mag ik zelf betalen. Nu heb ik er 4 besteld, moest bijna 2 weken wachten voor ik ze ontving. De 1e sensor werkte prima, de 2e sensor bleef maar waarden in de 3 aangeven, werkte dus niet goed. Gebeld maar helaas, ik kreeg hem niet vergoed omdat de afwijking 40% mag zijn. Dan maar de 3e aangebracht, die werkte ook weer goed. Nu de laatste in gebruik genomen, doet het helaas helemaal niet.
We krijgen hem niet aan de praat. Nog niet gebeld, heb geen zin om weer ruim een half uur aan de telefoon te zitten en te horen krijgen dat het spijtig is dat hij het niet doet.
Jammer, veel geld kwijt met iets wat helaas niet naar behoren werkt.
-
helaas ben jij niet de enige met slecht ervaringen ,mijn meter werkt ook niet goed en ik krijg geen ander ,zelf kopen dus niet ..
-
Bellen is inderdaad vaak niet de beste optie. Je kunt de online tool eens proberen.
https://www.freestyle.abbott/nl-nl/summersurgeform.html
Ging bij mij in ieder geval goed
-
De helpdesk van de FSL is totaal niet te vertrouwen. Ze hebben een beleid dat als je zelf de sensors of readers betaalt zij die bij problemen niet vergoeden (waardoor ik inmiddels 3 kapotte readers heb, want ze gaan allemaal stuk). Vaak verzinnen ze ter plekke nieuwe leugens waarom, bv dat de sensor niet meer dan 40% mag afwijken, terwijl dit 30% is.
Of ze verwijzen heel graag naar de garantievoorwaarden op hun site, waarin bv zou staan dat je nooit 2 sensors tegelijk op je arm mag hebben. Maar FSL heeft helemaal geen garantievoorwaarden* en je zult die voorwaarden dus niet op hun site vinden hoe vaak en graag ze er ook naar verwijzen. *In Nederland, in België bv krijg je wel garantie.
Nog een voorbeeld hoe ze de zaak oplichten. Zonder mijn toestemming hadden ze me geregistreerd als gebruiker van het FSL2 systeem (nog voor het überhaupt op de markt was). Hierdoor kreeg ik geen gratis sensor, maar op 10 september vorig jaar is dat opgehelderd, waarna ik de FSL2 heb gekocht. Maar vervolgens kreeg ik ondanks hun toezegging en het feit dat ik aan alle voorwaarden voldoe toch de gratis sensor niet. Ze blijken een hele lijst met standaard smoezen te hebben waarom je die gratis sensor toch niet krijgt, bv omdat je een reader gebruikt om die af te lezen.
Zij kunnen overigens alle telefoongesprekken terug luisteren, dus ook die van 10 september en afspraak is afspraak, maar niet bij de leugenaars van FSL.
In een ander gesprek was mij verboden (dat doen ze heel graag) een pleister over de sensor te doen, waarna die er prompt afviel, nog vóór die in gebruik was genomen. Vervolgens werd die, ondanks hun mooie verhalen, niet vergoed.
Nou moet je overigens oppassen met klachten over hen, want nav een eerdere post op dit forum heb ik een telefoontje van ze gehad dat klagen consequenties had en dat ik niet mocht opschrijven wat er werd besproken. Op een gegeven moment tijdens dat gesprek toen duidelijk werd dat ik dat toch deed liet de helpdesk medewerkster zich over een bepaald punt ontvallen; “dat mag je wel opschrijven”.
Inmiddels ben ik honderden euro’s kwijt aan hun oplichterspraktijken en daar ondervind ik dagelijks de negatieve gevolgen van.
-
Het is natuurlijk gemakkelijk om alles en iedereen zwart te maken.
Maar die eenzijdige klachtenregen maakt je bericht wel onbetrouwbaar.Ik heb ook negatieve ervaringen met FSL2 en de helpdesk. Maar gelukkig ook positieve ervaringen. Maar ondanks dat het aantal negatieve ervaringen ver in de minderheid is blijven deze wel het meeste bij. En dat betekent zeker wel dat Abbott nog flink aan de weg moet timmeren om een goede en betrouwbare gezondheidspartner te zijn.
-
-
Ik heb totaal geen problemen met de libre 2 en zeker niet met de helpdesk.
Ik heb meestal binnen 2-3 min contact en al twee maal een sensor mogen vervangen. Geen enkel probleem. De sensoren vallen er ook niet af. Ik doe ze achterop de bovenarm zoals ze aangeven in de video’s.
Ik volg ook een aantal vloggers op internet, die veel testen en vergelijken. Daar komt Abbott niet uit als een slechterik. Beide heren hebben volgens hun zeggen geen connecties met Abbott of welke leverancier dan ook en ik geloof ze.
Zie: https://www.youtube.com/@TypeOneTalks en https://www.youtube.com/@Nerdabeticgr Marten
-
Ik herken de bovenstaande verhalen niet.
Ik heb ook al keer sensor gehad die eraf ging kreeg netjes een nieuwe op gestuurd naar een belletje gepleegd te hebben met fsl.Ik ben zeer tevreden met dit product,wat me gigantische helpt naar dat er type 1 lada werd vastgesteld.
De reader doet het beter scannen dan de app daar zitten veel scan storingen in
Gr suiker 1