Home Forums Lichamelijke complicaties vreselijke jeuk. Help.

vreselijke jeuk. Help.

Weet niet goed waar ik dit bericht moet plaatsen.
Sinds 14 dagen heb ik plotseling enorme jeuk in mijn oksels en het gebied er omheen. Ook rond mijn navel is het heel erg. Overdag minder dan in de nacht, ’s nacht 2 x wakker. Was dan het hele gebied met koud water of smeer het in met een verkoelende lotion. De buik krijg ik alleen weg met uierzalf. Het is om gek te worden. Mijn diabetes is volledig onder controle en zit ieder dag keurig onder de 10. De huisarts dacht dat het kwam doordat ik andere medicijnen had gekregen en kreeg het middel Reactine. Dit doet dus helemaal niets. Wat nu te doen. Ik ga compleet gek worden van die jeuk. Wie weet raad of een oplossing. O ja, mijn leeftijd is 62 en nog nooit zulke jeuk gehad.

  • Ik kan maar een ding bedenken: morgenochtend de huisarts bellen.
    Dat je ’s nachts meer last hebt, kan ik me iets bij indenken.
    In bed ben je warm. Veel mensen zweten ook, zelfs in de winter.
    Dan gaat het broeien en heb je meer last.

    Maar de oorzaak? Daar moet je huisarts naar gaan zoeken en je naar een dermatoloog verwijzen?
    Dat kan zoveel zijn. Van deodorant waar opeens een ander stofje inzit tot je douchegel waar iets aan veranderd is. En net iets waar jij niet tegen kan? Of wasmiddel…en ga zo maar door.

    Wat nog wel eens jeukstillend wil helpen is Calamine.
    Een goede drogist of apotheek heeft dat.
    Het werd mij ooit voorgeschreven voor gordelroos.

    • Anke

    Om zeker te weten of het komt door andere medicijnen zouden die gestopt moeten worden. Maar ja, ik weet natuurlijk niet of dat kan. Overleg dit wel met je huisarts of arts die die medicatie heeft voorgeschreven. Als stoppen niet kan, vraag dan om een ander anti-allergiemiddel. Er azijn er veel, wellicht helpt een ander middel wel. Dus inderdaad: morgen huisarts bellen / afspraak maken voor morgen.

  • Ik ben al in overleg met mijn arts en heb al diverse medicijnen gebruikt. Geen van allen werkte. Ik gebruik in principe geen zeep etc en als ik het doe is het neutraal.
    Ik gebruik al jaren een betablokker. Kreeg 14 dagen geleden een ander merk. Kon geen kwaad zei de apotheker en toen begon het gedonder.
    In overleg met de huisarts zijn we opzoek gegaan en tot op heden geen resultaat. We proberen nu nog 1 middel uit, dit geeft iets resultaat maar weer enorme bijwerking zoals slaap Mocht het niet voldoende gaan werken dan gaan we de betablokker afbouwen en naar een ander middel. Al deze klachten komen voor in de zeer zeldzame bijwerkingen van de betablokker.

  • De oorzaak is dus bekend. Kun je niet terug naar de oude bètablokker?
    Een apotheek zal je bijna altijd vertellen “dat het geen kwaad kan”, maar weet niet hoe jij op hulpstoffen kunt reageren.
    Ik kan heel slecht tegen een flink aantal hulpstoffen. Zo moet ik niets van het fabrikaat Mylan gebruiken of Sandoz. Zij gebruiken kleurstoffen waar ik slecht op reageer. Dat heeft een hulpvaardige stagiaire bij de apotheek voor me uitgeknobbeld door hetzelfde medicijn van verschillende fabricaten te vergelijken.

    Zou dat bij jou misschien mogelijk zijn? Een stof die in de nieuwe blokker wel zit en in je oude niet en de oorzaak kan zijn van die jeuk?

    Maar voorlopig is er dus weinig tot niets aan te doen, behalve koelen en mentholpoeder/calamide?

    Sterkte. Jeuk is vaak erger dan pijn omdat er zo weinig aan te doen is.

  • Ik ben terug naar mijn oude betablokker maar de jeuk blijft ook last van angio oedeem. Had inderdaad die van Sandoz gekregen.
    De huisarts is begonnen met het afbouwen van de betablokker en kijken hoe het is als ik er helemaal mee bent gestopt
    Er zijn meer mensen met dezelfde klachten als ik. Er was er 1, het leek wat klachten betreft mijn tweelingbroer wel.

Wil je reageren op dit bericht, dan moet je ingelogd zijn met je account.